mariuszpomaski - Dumny król lasu. Wilk szary (canis lupus). Podhale 2008 r.. Zdjęcie 1960


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
mariuszpomaski - Dumny król lasu. Wilk szary (canis lupus). Podhale 2008 r.. Zdjęcie 1960
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2010-08-02
Odsłon: 5155
Komentarzy: 74
Ocena:
Liczba ferii:147
Analiz: 0
Ulubionych: 8
Kontra: 0
Publikacja w FB: NIE
 
Technika wykonania zdjęcia -
Format zdjęcia -
avatar_249
mariuszpomaski

Dumny król lasu


Kategoria zdjęcia: DOC:Natura



Wilk szary (canis lupus). Podhale 2008 r.


 
avatar_249
2010-08-02 22:07:37
mariuszpomaski
Zgloś do moderacji
A korzystając z okazji witam wszystkich użytkowników portalu.

avatar_152
2010-08-02 22:13:25
janusz
Zgloś do moderacji
Witam witam ...Ładna fotografia

avatar_20
2010-08-02 22:14:53
maggie
Zgloś do moderacji
jest przepiękny... w cudownym świetle i ta rosa... jestem pod wrażeniem

avatar_18
2010-08-02 22:18:53
acrux aff
Zgloś do moderacji
jeśli ktokolwiek będzie pytał jakich zdjęć trzeba Fotoferii to będę go odsyłać właśnie tu, żeby wszystko było jasne. Galeria Wysoka to musi byc końcowy etap tego zdjęcia.

avatar_25
2010-08-02 22:18:59
morfi
Zgloś do moderacji
no ładne psisko ;)
witam :)

avatar_249
2010-08-02 22:23:25
mariuszpomaski
Zgloś do moderacji
Wszystko w waszych rękach ;), na ile czas i sloty pozwolą na tyle postaram się publikować tu w miarę na bieżąco oraz z dość zasobnego chyba archiwum. Pozdr, M

avatar_71
2010-08-02 22:27:00
gorczes
Zgloś do moderacji
na tak

avatar_88
2010-08-02 22:28:48
robak
Zgloś do moderacji
perfekcja,to spojrzenie,bokeh rewelacyjny:)

avatar_21
2010-08-02 23:50:45
marek
Zgloś do moderacji
piękny wołk, piękny obrazek...
cóż to za szkło jeśli mogę podpytać?

avatar_65
2010-08-02 23:53:53
jarszu
Zgloś do moderacji
Pięknie światłem kontur wyrysowany:)

avatar_103
2010-08-03 00:17:20
samurajgrzes
Zgloś do moderacji
dla mnie to zdjęcie jest wybitne :) tak jak stwierdził acrux GW to odpowiednie miejsce dla tego zdjęcia ;) dodam sobie do ulubionych ;) a co ;)

avatar_150
2010-08-03 03:21:18
fotosc
Zgloś do moderacji
Witam :)

avatar_40
2010-08-03 05:41:00
parales
Zgloś do moderacji
Moje uznanie.

avatar_26
2010-08-03 06:43:12
anathema
Zgloś do moderacji
Witam i ja choć ciut się spóźniłem to widok jest niesamowity :)

avatar_249
2010-08-03 08:54:16
mariuszpomaski
Zgloś do moderacji
Marconi, Fotosc - witam ;) U2
Karp - dzięki, zapraszam częściej ;)
Marek - wtedy był to 600/4 (I wersja) i chyba konwerter x1.4
Samuraj - miło słyszeć, nie powiem wiele szczęścia dopisało przy tym zdjęciu
Anathema - zabrakło Ci jakies 14h - ale my przeciez lubimy wyzwania, to kwestia czasu.
Pozdr,
MP

avatar_20
2010-08-03 09:25:56
maggie
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_224
2010-08-03 11:31:31
mirkaa
Zgloś do moderacji
spotkać takiego wilczka to jest dopiero mieć farta, bardzo mi się podoba jego spojrzenie, a rosa w postaci blików dodaje uroku :)

avatar_40
2010-08-03 12:32:32
parales
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_25
2010-08-03 12:39:17
morfi
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_71
2010-08-03 15:04:57
gorczes
Zgloś do moderacji
oceniam
lubie patrzeć na Wilki, są mistyczne...

avatar_100
2010-08-03 15:43:21
mellisana
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_120
2010-08-03 19:38:14
rona
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_103
2010-08-03 21:18:44
samurajgrzes
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_150
2010-08-03 23:04:42
fotosc
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_18
2010-08-04 01:05:45
acrux aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_26
2010-08-04 06:49:39
anathema
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_174
2010-08-04 18:02:21
bax181086
Zgloś do moderacji
Znane i lubiane :)

avatar_177
2010-08-05 10:22:36
kraskowski
Zgloś do moderacji
piekna praca z pieknym modelem

avatar_191
2010-08-05 11:06:11
amman
Zgloś do moderacji
"dumny król lasu" na wygnaniu? ;) myślę, że tak, jak można sfotografować kobietę (najlepiej nagą) spełniająca aktualne wymagania kanonu piękna i uzyskać tym uznanie publiczności, tak też można złapać w szkło coś tak rewelacyjnego, jak wilk i uzyskać podobne, acz pewnie od innej części publiczności uznanie; gdy fota zawiera wspomnianą kobietę, to rzecz jest już w tym, ile takich ładnych się widziało fot, a jeśli wilka szarego, to również ocena sprowadza się do podobnego dystansu, jak w przypadku tej nagiej piękności; myśląc o tym, czy Tobie Autorze zależało na aplauzie, to sądzę, że nie czyniłeś sobie z tego celu zdejmując tegoż "króla", więc powyższe pisanie jest czcze ;) miałeś przyjemność, której Ci zazdroszczę, wypatrzeć go, to jedno, a drugie, czy fota jest wartościowa poza tym, jaki obiekt w niej ująłeś; w tym obrazku nie ma - moim zdaniem - ani dumy tegoż wilka, ani lasu, w którym ma królować; pozdrawiam i nadal zazdroszczę ;)

avatar_88
2010-08-05 14:46:45
robak
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_109
2010-08-05 15:43:06
chreptowicz
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_249
2010-08-05 15:57:27
mariuszpomaski
Zgloś do moderacji
Amman - a czy podniesiona wysoko głowa nie jest symbolem dumy, czy to zimnookie stworzenie nie ma dumy i hipnozy w oczach?
Król lasu wskazuje na główne środowisko życia, czy zatem króla Hiszpanii nie można uwiecznć na zdjęciu w księstwie Monako, albo na Rarotonga? Czy na Rarotonga nie jest on nadal królem Hispzanii?
PozdrawiaM,
MP

avatar_191
2010-08-05 16:52:51
amman
Zgloś do moderacji
Można każdego i wszędzie, można bez kontekstu i w kontekście, a można też bez ? np. pisząc ?szukanie dziury w całym?. Karola i generała można fotografować w kurniku, ale co oni mają z tym wspólnego?! Można wszystko, ale warto pamiętać, że obraz bez treści + bez wartości + bez czytelnych kodów komunikacyjnych + bez kontekstu = czysty amok. Twoje zdjęcie ma wartość, ale kontekst już uciekł w tło, czujne spojrzenie i takież wąchanie zamieniłeś na dumę. Autorze, chętnie bym coś zrobił, abyś nie czuł się urażony moją krytyką, bo zależy mi na rzeczowych dyskusjach o zdjęciach, a urażanie kogokolwiek nie jest mi samemu miłe. Może warto abyś wiedział, co już niejako powtarzam, bardzo bym był zadowolony mogąc go złapać w moje szkło, ale nie miałbym złudzeń - to zdjęcie, będąc moim, w tej formie miałoby dla mnie znaczenie emocjonalne, ale nie miałoby wartości związanej bezpośrednio z tym, co użytkownicy tego serwisu, zgodnie z założeniami deklarowanymi przez założycieli, mieliby preferować.

avatar_88
2010-08-05 21:06:15
robak
Zgloś do moderacji
trochę poczytałem,i co widze ,szanuję powyższy tekst,ale autor powyższego nie może zrozumieć że inni czują magię,ja to zdjęcie pierwszy raz widząc,..nasuwają mi się same pozytywne relacje,zdjęcie ma wszystko,przyrodnicy to czują,dalsze pisanie nie ma sensu,nie mniej jednak szanuję,a pewna krytyka nie musi się wiązac z uznaniem i nie każdy musi tak czuć,to tez trzeba wziąśc pod uwagę,piszac ta sowja krytykę utwierdzasz siebie że tylko ty masz rację,a tak nie jest,pozdrawiam serdecznie ,bez urazy,mój komentarz nijak się ma do obrazy,czułem ze musze to napisać...

avatar_249
2010-08-05 22:34:06
mariuszpomaski
Zgloś do moderacji
Amman, Robak - daleko mi do czucia się urażonym, oj dawno ale to dawno temu wyrosłem z jakiegokolwiek oburzania się na krytyczne komentarze, uważam że każdy ma prawo do własnej oceny, własnego postrzegania, własnej opinii i wreszcie interpretacji. Tak samo jak ja mam prawo powiedzieć o swoim odczuciu i punkcie widzenia. Co więcej, jeśli ktos tak emocjonalnie by do tego podchodził to chyba portal nie jest miejscem dla niego. Szanuję zdanie innych.Po to jesteśmy na takich portalach. To nie łania, on jak węszy głowę ma nisko. Mam i zdjęcie jak mnie wyniuchał ;)
PozdrawiaM
MP

avatar_191
2010-08-05 22:50:42
amman
Zgloś do moderacji
?szanuję, ale? - to ciekawy wstęp; jeśli moje utwierdzanie się w racji pojmujesz w tym, że wychodzę poza pierwsze wrażenie, szukam argumentów za i przeciw konfrontując je, że zanim wypowiem się, to staram się te spostrzeżenia zweryfikować z kilku perspektyw, to masz rację - utwierdzam się w tym, co myślę, a raczej - piszę dopiero wtedy, gdy mam pogląd, a utwierdzam się zanim napiszę; mam pytanie do Ciebie Panie ?robak?: jeśli to zdjęcie, to magia, czucie, to co Was interesuje w tym, co ja piszę? magia ma swoje ścieżki i nie zajmuje się rzeczową argumentacją, chyba, że tę magię uprawia człowiek, który korzysta ze wszystkich danych nam funkcji poznawczych? co o tym sądzisz? ale(!) chyba nie takiego człowieka sugerujesz pisząc pod koniec ?a tak nie jest? i nie przetaczasz żadnego argumentu chociażby do dyskusji o tym zdjęciu;

avatar_247
2010-08-06 13:22:15
eutanator
Zgloś do moderacji
ciekawa dyskusja i nieśmiało się do niej włączę

w dużej części zgadzam się z tym co napisał amman, uważam także, że sposób jego wypowiedzi jest bardzo precyzyjny i przemyślany

pierwsze co mi przyszło do głowy to właśnie to, że chyba największą przyjemnością jest samo zrobienie takiego zdjęcia, czas mu poświęcony, magia bycia tak blisko natury

teraz przejdę do kwestii bardzo subiektywnej, to znaczy jak odbieramy fotografię, co wniej poszukujemy, co nas w niej inspiruje, porusza...
osobiście fotografię odbieram jako zbliżenie ze sztuką, poszukuję w niej piękna i emocji, porusza mnie ukryta w niej dusza lub historia

niestety w fotografii przyrodniczej nie znajduję poza pięknem pozostałych z wymienionych aspektów (brak mu sztuki, artyzmu), co więcej kojarzy mi się ona wyraziście z myślistwem a co dalej za tym idzie z kolekcjonowaniem trofeów...

Z tych powodów, doceniając wysiłek a (tak jak w tym przypadku) czasem i piękno pozostaję co najmniej bierny w kontakcie z tego typu pracami

dziękuję i pozdrawiam

avatar_88
2010-08-06 15:06:38
robak
Zgloś do moderacji
możew nie do końca się zrozumieliśmy,piszac a tak nie jest..miałem na myśli to że nie każdy musi czuć to co ty odczuwasz piszac o tej fotografii,ciężko jest to wytłumaczyć jednoznacznie,pomimo że przyroda to mój ulubiony temat,to podziwiam również inne dziedziny fotografii i w mniejszym stopniu również ocenie od strony technicznej,w skrócie mogę tylko dodać że czujemy to samo co ty czujesz patrząc na swoje ulubione fotki,podziwiam w tym zdjęciu kadr,potrafię się przenieść w ten klimat,gdyż zdjęcie jest tak skonstruowane ze pozostawia za soba elementy otoczenia,piekna rosa na pierwszym planie,wzrok ciągnie w stronę błękitu który dodaje tej fotografii piękna,wzrok również przyciąga uwagę i dobrze że nie patrzy wilk,idealnie w obiektyw,nie bez znaczenie jest również techniczna wartość tej fotki,która jest moim zdaniem perfekcyjna.Tak jak powiedziałem szanuje twoje zdanie,pozdrawiam serdecznie:)

avatar_191
2010-08-06 18:21:13
amman
Zgloś do moderacji
?robak? udało się nam jakoś znaleźć wspólne ;) to skłania mnie do ?położenia na stół? jeszcze kilku słów w zdaniach również do tego, co pisał ?eutanator?
znam setki, jeśli nie tysiące zdjęć natury i nie mam wrażenia, aby był to obszar zakazanych dla artyzmu, dla sztuki; wiele zdjęć, które przelatują mi przez pamięć, a których tematem była fauna, flora, pejzaż są mistrzowskimi obrazami; prostacki kadr F. Fontany z podziałem kadru na trzy części (plaża, woda, niebo) gra tak wyraźne nastroje, że można patrzeć na tę fotę długo i wiele razy, a prostactwo kadru okazało się jego mocną stroną; faktem jest i to, że zbiory chyba największego muzeum fotografii w Kolonii zawierają niewiele pejzaży, fauny i flory, ale to równie dobrze może wskazywać na trudność tematu, na jego szczególnie wymagające środki wyrazu, ale także na to, że daleko nam do natury z naszej cywilizacji i nie mówię tu o fizycznej odległości; znam ileś historii powstawania zdjęć natury i oprócz tych, które były łaską losu, przypadkiem, to większość tych opowieści jest przepełnione tym, co w fotografii ma brzmienie kanonu - zanim naciśniesz, pomyśl; drugą rzeczą trafiającą do mnie jest to, że kilka historii fotografii m.in. wilków powstawały najpierw w czasie obserwacji tychże, aby fotograf wiedział, co chce zobaczyć przez obiektyw zanim podniesie aparat do oka; do tej pory widzę dziąsła, zęby wilka który podniósł łeb znad zdobyczy, gdy fotograf specjalnie podszedł go od nawietrznej strony; wyszło wtedy arcydzieło, a więc jest to możliwe; czymś innym jest polować z obiektywem i łapać co się da, czymś innym wiedzieć, co chce się uwiecznić w fotografii i mieć pomysł na dobre przedstawienie tego; pozdrawiam Ps. nie wiem czym mam świętą rację, ale wiem, że za moją racją są argumenty, lubię rozmawiać i cenię rozmowę jak i jej wartość ;)

avatar_88
2010-08-06 19:04:46
robak
Zgloś do moderacji
no to teraz bardziej rzeczowo mi to wyjaśniłeś:)bynajmniej na mój chłopski rozum bardziej przyswoiłem:) w pełni się zgadzam,ale dalej podtrzymuje swoją wypowiedż na temat tej fotografii,ale to już temat pominięty,wszystko wiadomo,równiez lubię sobie troszkę porozmawiać o fotografii,nawet bardzo:)i wymienić poglądy,po to tu jestesmy aby zrozumieć jak rózne jest nasze spojrzenie na daną fotografię,kązdy co innego czyta i co innego widzi,i to szanujmy,oczywiście jeżeli forma nie jest spatrzona niewiedza,a twoja na pewno taka nie jest.Powiedziałeś tez coś prawdziwego do czego dojrzewam w swojej pasii makrofotograficznej i coraz cześciej to wdrażam,że najpierw poznaje otoczenie i co mogę póżniej w nim zrobić,tak powstały moje mrówki które naprawdę ciężko jest sfotografować,aby zadbać o zdjęcie dobre technicznie,bez odpowiedniego miejsca i obserwacji nie byłbym w stanie tego zrobić.pozdrawiam i dziękuję za rozmowę:)

avatar_28
2010-08-08 18:50:03
benas
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_28
2010-08-08 18:50:31
benas
Zgloś do moderacji
mistrzowska fota

avatar_191
2010-08-09 22:40:37
amman
Zgloś do moderacji
jest na pierwszej stronie FF! miło go znowu zobaczyć :) pozdrawiam

avatar_174
2010-08-27 23:04:05
bax181086
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_361
2010-09-02 17:57:24
mycatherina
Zgloś do moderacji
Przepięknie pokazany ...kolory i go bajeczne

avatar_572
2010-10-16 15:35:49
olesniczanin
Zgloś do moderacji
Co tu pisać!Za takie spotkanie zaprzedałbym dusze.Nie wspomne o uwiecznieniu takiej chwili.

avatar_992
2011-06-03 12:39:45
strzelba
Zgloś do moderacji
przepiękny efekt fotograficznego polowania...

avatar_992
2011-06-03 12:40:01
strzelba
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_138
2011-06-03 14:51:01
fotonmatic
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_864
2012-03-08 10:11:24
tersan
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1241
2012-05-12 10:51:40
leszeksa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2174
2012-05-16 14:48:50
touran
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2810
2012-11-21 21:16:09
mubus
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2014-02-08 08:52:08
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2014-02-17 13:56:38
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_656
2014-02-18 15:46:42
yossarian
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2205
2014-03-10 14:02:38
mosq
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1644
2014-05-06 21:27:11
maniak666
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1445
2014-06-11 17:15:41
jacekz40 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2959
2014-10-16 01:53:07
sqwo
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1071
2015-01-07 13:13:21
marhaba aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9855
2015-11-23 18:40:40
pstryk
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_945
2016-01-11 22:35:46
pablo77
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19251
2016-11-11 18:50:48
nazarr
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_5662
2016-12-22 11:39:45
hateom
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6312
2017-01-03 09:16:07
sokol_lukasz
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_84
2017-05-24 16:24:58
clipsia
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10059
2017-07-16 09:48:38
sebastianplonka
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20238
2017-07-16 12:20:12
fotorom aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_25641
2017-07-16 17:30:49
pumabg
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1703
2017-07-16 18:26:03
mikeszt28
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19239
2017-07-16 21:12:32
panthomas
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10075
2017-07-18 23:01:35
toksuh
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_315
2017-08-07 09:07:25
afoto1
Zgloś do moderacji
oceniam