marek50 - Karłątek podany na zimno. :-). Zdjęcie wrzucam po raz drugi ponieważ ostatnio były wątpliwości co do ostrości. Niestety okazuje się, że nie wynika to z mojej winy lecz przeskalowania na PE ponad rozmiar. Po ujawnieniu autora odeślę do lokaliza


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
marek50 - Karłątek podany na zimno. :-). Zdjęcie wrzucam po raz drugi ponieważ ostatnio były wątpliwości co do ostrości. Niestety okazuje się, że nie wynika to z mojej winy lecz przeskalowania na PE ponad rozmiar. Po ujawnieniu autora odeślę do lokaliza
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2016-08-18
Odsłon: 5797
Komentarzy: 47
Ocena:
Liczba ferii:51
Analiz: 0
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_21653
marek50

Karłątek podany na zimno. :-)


Kategoria zdjęcia: FAB:Makro



Zdjęcie wrzucam po raz drugi ponieważ ostatnio były wątpliwości co do ostrości. Niestety okazuje się, że nie wynika to z mojej winy lecz przeskalowania na PE ponad rozmiar. Po ujawnieniu autora odeślę do lokalizacji z dobrą jakością.


 




avatar_515
2016-08-18 10:59:40
keni
Zgloś do moderacji
Bardzo mi siepodoba w tej zimowej szacie
avatar_21653
2016-08-18 18:41:26
marek50
Zgloś do moderacji
Dzięki.

avatar_1233
2016-08-18 12:24:06
mariusz
Zgloś do moderacji
Dalej siedzi jakość, jeśli autor twierdzi że to wina portalu, pozostawiam bez głosu

avatar_19344
2016-08-18 12:30:04
wojtek_b
Zgloś do moderacji
W stu procentach wierzę w to, co jest w opisie i pewien jestem, że oryginał jest nieskazitelnej jakości.
Portalowy mechanizm wyświetlania wymaga poprawienia i to jest fakt bezdyskusyjny, wiele razy poruszany i potwierdzony przez administrację.

avatar_155
2016-08-18 12:36:22
fotoferia
Zgloś do moderacji
Potwierdzam, że mamy świadomość problemu, jak również, że nie ma możliwości jego usunięcia w trybie natychmiastowym.

avatar_19304
2016-08-18 12:36:31
wildwhisper
Zgloś do moderacji
Publikuj
avatar_21653
2016-08-18 18:41:48
marek50
Zgloś do moderacji
Dzięki.

avatar_155
2016-08-18 12:39:29
fotoferia
Zgloś do moderacji
Autorze, poprosiłbym o informacje na PRIV
- jakiej wielkości był plik, ktory ładowałeś (rozmiar w pikselach, waga w kB)
- w jakim formacie został zapisany
- link do pliku dobrej jakości

Dziękuję.

avatar_19344
2016-08-18 12:44:08
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Dodam, że większości kadrów problem nie ujmuje, bo to, jak widzimy wyświetlone zdjęcie nawet w stanie pogorszonej ostrości, zależy od ilości detali w zdjęciu, GO itp. W portretach z bardzo selektywną, płytką ostrością, gdzie całe tło jest rozmyte, sprawa nie stanowi problemu. Są natomiast zdjęcia z dużą GO i ilością drobnych detali, których absolutna ostrość jest istotna, bo nadaje tym zdjęciom prawie cały wyraz. Te właśnie zdjęcia będą dużo traciły na aktualnym algorytmie wyświetlania.

avatar_19251
2016-08-18 12:52:32
nazarr
Zgloś do moderacji
Wojtku,myślę,że jest dokładnie odwrotnie :)

avatar_19344
2016-08-18 13:13:46
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Nazarr, musiałeś źle mnie zrozumieć. Mój wpis to nie jakiś abstrakcyjny pogląd, ale wynika z obserwacji i doświadczenia. Z publikacji niejednego zdjęcia zrezygnowałem własnie z tego powodu. Są to zdjęcia z drobnymi formami, wyrazistymi, kontrastowymi fakturami, które dodają uroku i świetnie wyglądają wyświetlane bezpośrednio z dysku, a po wstawieniu tu tracą.

avatar_19251
2016-08-18 13:21:54
nazarr
Zgloś do moderacji
Wojtku,większość traci :).Tam gdzie mała GO,portret,makro,natura (ślimaczki) ;),problem jest większy.Subtelne :) przejścia tonalne,papierowa głębia, potrzebują jakości.Pozdrawiam

avatar_19344
2016-08-18 13:29:01
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Nazarr, zgadzam się z Tobą, że większość traci, nawet twierdzę, że wszystkie. Może źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że są zdjęcia, które tracą mniej i takie, które tracą dużo. Co do ślimaków, czyli obiektów małych w stosunku do kadru, masz rację. Mi chodziło między innymi o portrety, w których twarz zajmuje dużą powierzchnię i znieostrzenie obrazu nie jest zauważalne albo po prostu nie kłuje w oczy.
Podam Ci przykłady dla zobrazowania moich wypocin:

Zdjęcie, któremu problem wyświetlania nie przeszkadza:
http://www.fotoferia.pl/portfolio/wojtek_b/photo/174034&status=pub#

Zdjęcie, które dużo straciło na algorytmie:
http://www.fotoferia.pl/photo/174816/s/najnowsze/p/2#

avatar_155
2016-08-18 13:31:45
fotoferia
Zgloś do moderacji
Zdjęcie, które dużo straciło na algorytmie:
http://www.fotoferia.pl/photo/174816/s/najnowsze/p/2#

Na PE również?

avatar_19344
2016-08-18 13:38:28
wojtek_b
Zgloś do moderacji
Fotoferio, nie na PE zdjęcie wygląda słabo. No ale oglądamy na PE, ja przynajmniej zawsze PE otwieram.
Na PE, przyznaję, to zdjęcie wygląda już lepiej, ale wciąż gorzej niż oglądane z mojego dysku. PE na FF to obraz powiększony w stosunku do oryginału i o ile ostrość się poprawia z jednej strony, to nieco spada z tytułu powiększania (ekstrapolowania).

Zdaję sobie sprawę, że poprawienie algorytmu musi być trudne i pewnie wymaga grubej rewolucji, bo ten algorytm jest gdzieś głęboko zaszyty w programowe struktury szablonu FF. Czy tak jest?

avatar_19344
2016-08-18 13:41:47
wojtek_b
Zgloś do moderacji
A na przykład tym pracom, z racji ich stylistyki, problem w ogóle nie szkodzi:

http://www.fotoferia.pl/portfolio/miro72/photo/162842&status=pub
http://www.fotoferia.pl/portfolio/miro72/photo/148155&status=pub
http://www.fotoferia.pl/portfolio/miro72/photo/141774&status=pub&p=2

avatar_155
2016-08-18 14:17:10
fotoferia
Zgloś do moderacji
Wojtku,

Prośba również do Ciebie o info na PRIV do mnie:
- jakiej wielkości był plik, ktory ładowałeś (rozmiar w pikselach, waga w kB)
- w jakim formacie został zapisany
- sprawdzenie jakości wyświetlania w skórce nowoczesnej
- informację o używanych: przeglądarce wraz z wersją, systemie operacyjnym wraz z wersją, monitorze i rozdzielczości
- oraz o przeslanie pliku do mnie mailem na adm.fotoferia.pl@gmail.com

Mowimy o tym zdjęciu:
http://www.fotoferia.pl/photo/174816/

avatar_21653
2016-08-18 14:37:21
marek50
Zgloś do moderacji
Wybaczcie, że nie było mnie przy tej dyskusji, ale miałem obowiązki. Problem dotyczy chyba głównie zdjęć w pionie i tak jak wspomniał Wojtek nie wszystkich. Zdjęcie zmniejszyłem do 1200 pikseli dłuższy bok, tak jak w regulaminie. Poprzednio wrzucony był zmniejszony do 900 pikseli dłuższy bok. Różnicy po wgraniu nie widzę. Pliki zapisane były do formatu JPEG. Prześlę na priv pomniejszony plik który wgrałem na portal o raz lokalizację tego zdjęcia w dobrej jakości.

avatar_20238
2016-08-20 22:29:02
fotorom aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10746
2016-08-20 22:50:02
jerzyk
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7410
2016-08-21 08:11:26
pato_log
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4959
2016-08-21 08:13:21
spd
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_17873
2016-08-21 09:20:42
lipella
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_17873
2016-08-21 09:36:35
lipella
Zgloś do moderacji
Dodam jeszcze skoro toczy się tutaj ta dyskusja, że każde moje zdjęcie, które wrzucam na FF jest powiększane na PE ponad 100% przez co traci na ostrości. Także jak Fotoferia potrzebuje przykładów, podania ciężaru, rozmiaru itd. To zapraszam na priv, mogę pomóc na przykładach moich zdjęć.
Przykład ostatniego:
http://fotoferia.pl/portfolio/lipella/photo/175031&status=pub#full

oryginal:
https://drive.google.com/file/d/0B-Vnddg-20seNGZ4aVQzX0NXTE0/view


zmydlone strasznie i na miniaturze i na full :(

avatar_21653
2016-08-21 10:58:09
marek50
Zgloś do moderacji
Tak jak wcześniej pisałem podaję link do lokalizacji z lepszą jakością. http://marek47.flog.pl/wpis/11283861/karlatek#w

avatar_5225
2016-08-21 11:40:53
romani
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19251
2016-08-21 11:48:27
nazarr
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_515
2016-08-21 11:51:31
keni
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_8111
2016-08-21 12:40:39
frog
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7500
2016-08-21 13:31:05
elwisek88
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3374
2016-08-21 15:05:17
marian aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2016-08-21 16:57:40
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_2553
2016-08-21 20:18:52
empe
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1233
2016-08-21 22:44:06
mariusz
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
oceniam
Niestety muszę ocenić to co wyświetla się tutaj a nie na zewnętrznym linku (zresztą tam wydaje się z deka prze ostrzone).

Ze swojej strony dodam że sam przy swoich zdjęciach nie spotkałem się z spadkiem jakości, przynajmniej przy rozmiarze jaki wrzucam, oczywiście przy zdjęciach np. 2000 px mam lepszy detal, ale to oczywiste.
avatar_21653
2016-08-22 07:49:54
marek50
Zgloś do moderacji
No i tego właśnie obawiałem się, że większość osób oceni to co widzi na portalu. Oczywiście żeby była jasność, do nikogo nie mam pretensji o to, a wrzucanie linków do lepszej jakości nie ma sensu, bo i tak mało kto tam zajrzy. Co do przeostrzenia to raczej nie wchodzi w rachubę, być może kontrastowość zdjęcia daje takie wrażenie. To że jakość pada to nie jest tylko mój problem, jak zauważyłeś pewnie śledząc dyskusję. Jeśli wrzucasz zdjęcia o boku 2000 px to po prostu nie powiększa Ci ponad rzeczywisty rozmiar więc nie masz tego problemu. Pozostaje mieć nadzieję, że algorytm zostanie poprawiony.

avatar_1233
2016-08-22 07:54:32
mariusz
Zgloś do moderacji
Nie nie wrzucam zdjęć 2000 px tylko 1200 i po wejsciu na PE wszystko ładnie wygląda. Stwierdziłem że na kompie 2000px lepiej wyglada niz 1200 które max tu można wgrać.
avatar_21653
2016-08-22 08:31:42
marek50
Zgloś do moderacji
O.K. To przepraszam, źle Cię zrozumiałem. Tak jak wcześniej już było napisane nie wszystkie zdjęcia tracą na jakości. Pozostaje nie wrzucać póki co zdjęć, przy których następuje utrata jakości. Jedno mogę tylko dodać, że nigdy nie publikuję nieostrych zdjęć, zresztą bywamy w tych samych miejscach w sieci więc pewnie to zauważyłeś. :-)

avatar_5377
2016-08-22 10:08:06
hubik
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21653
2016-08-23 11:01:55
marek50
Zgloś do moderacji
Mam wrażenie, że poprawił się algorytm wyświetlania na PE. :-)

avatar_7400
2016-08-24 21:23:26
mariok
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_6141
2016-08-27 12:49:31
rainer
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_13554
2016-08-27 18:21:07
prajzner
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3378
2016-08-28 20:17:27
jalis
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10042
2016-08-28 21:22:46
kikul1974
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_4341
2016-09-01 08:39:23
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1445
2016-09-19 10:47:53
jacekz40 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7616
2017-05-24 06:56:19
bakulok
Zgloś do moderacji
oceniam


This page was created in 3.6239430904388 seconds