gryzzli - wspomnienie lata. . Zdjęcie 251364


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
gryzzli - wspomnienie lata. . Zdjęcie 251364
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2019-10-08
Odsłon: 930
Komentarzy: 24
Ocena: -
Liczba ferii:0
Analiz: 0
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_55653
gryzzli

wspomnienie lata


Kategoria zdjęcia: FAB:Nastrój/Mood






 








avatar_10085
2019-10-08 17:09:38
meczata
Zgloś do moderacji
Drażnią mnie pewne detale- układ dłoni, rozmycie na dole kadru, ciemna plama w tle, która przykleiła się do pleców modelki i ta trochę zbyt jasna plama światła przy głowie. Jednak tyle tu słońca, kolorów i młodości, że aż latem zapachniało i czuć gorące promienie :)
Piękne wspomnienie lata, pozytywne emocje.Plus za spojrzenia modelki.

Dałam tak.
avatar_55653
2019-10-09 09:16:40
gryzzli
Zgloś do moderacji
Dzięki ale tak czy siak ciemnica nieuchronnie się zbliża. Pozdrawiam.

avatar_10085
2019-10-09 14:15:12
meczata
Zgloś do moderacji
No cóż, zbyt naturalne i radosne, bez dorabianej ideologii. W dodatku kolorowe, a takie gorzej wchodzą niż bw. Ale czy widział ktoś czarno- białe lato? :)
Pozdrawiam.
avatar_55653
2019-10-09 14:51:03
gryzzli
Zgloś do moderacji
No właśnie ale nie przystosuję się, nie robię malowanek i nie mam takiego zamiaru. ;)

avatar_10085
2019-10-10 07:53:12
meczata
Zgloś do moderacji
Dla mnie kontra oczywista.

Cieszę się, że nie masz zamiaru robić malowanek. Sporo tego, a miło obejrzeć prawdziwą fotografię, nawet jeżeli czasami jest niedoskonała. Właśnie te niedoskonałości często sprawiają, że zdjęcie żyje i ma sporo uroku.
avatar_55653
2019-10-10 08:14:55
gryzzli
Zgloś do moderacji
Dziękuję.

avatar_1879
2019-10-10 09:33:30
kajar
Zgloś do moderacji
Kontra!

avatar_1768
2019-10-11 22:53:51
camelot
Zgloś do moderacji
pro kontra.

avatar_55616
2019-10-12 09:36:11
nowikowa
Zgloś do moderacji
kontra

avatar_18
2019-10-16 07:29:41
acrux aff
Zgloś do moderacji
To nie jest zdjęcie na GN ani na Kontrę. Plama na czole dla mnie nie jest akceptowalna. Robisz w pełnym słońcu, ok, ale powinno znaleźć się taki cień, który będzie pokrywał całą twarz modelki. I wtedy dopiero twarz jej doświetlać blendą czy lampą z boku, zeby miec ładne cienie na twarzy. Ja tak zrobiłbym, Ty pewnie nie:)

I nic tu nie dadzą kolory lata.
avatar_55653
2019-10-16 08:07:23
gryzzli
Zgloś do moderacji
Jest w ciemni i w czym problem?

avatar_28875
2019-10-16 08:08:23
raskolnikow
Zgloś do moderacji
Nie zgodzę się z Tobą acrux co do tej "plamy" na czole. Podobne dwie plamki słońca widoczne są na ręce. Moim zdaniem koresponduje to fajnie ze sobą. Słońce przesiane przez liście dało efekt naturalności i delikatności. Podkreśla to urodę modelki.

avatar_4943
2019-10-16 08:20:19
robin74r
Zgloś do moderacji
bardzo slabe zdjecie z bardzo wielu powodow...ciemnia to miejsce dla tej fotografii

anty kontra !!!

avatar_18
2019-10-16 10:03:30
acrux aff
Zgloś do moderacji
Raskalnikow, to żadna korespondecja. Ja mówię o ładnych cieniach, już nawet nie wspominam o świetle:) A tu na twarzy nic się nie dzieje ciekawego, oprócz tej plamy.

Do tego Użytkownik o najwyższym dostępnym statusie poleca to zdjęcie do GN, a potem do Kontry. Co tu się dzieje to nie wiem, ale ktos popełnił chyba błąd przy rozdawaniu nagród????????????????????????????
avatar_55653
2019-10-16 10:54:07
gryzzli
Zgloś do moderacji
Rafale, a co takiego ciekawego dzieje się tutaj na twarzy że wszyscy są w zachwycie?

https://www.fotoferia.pl/photo/252093/s/najnowsze

Wykonane jak mniemam według Twoich prawideł, w cieniu, bez plam światła i w ogóle. Rzecz w tym że mnie akurat taki sposób fotografowania nie urzeka ale nie mówię że miejsce tej fotki jest w ciemni. Większość autorów tutaj domaga się wręcz aby uznać ich styl bo tak robią i tak jest dobrze, ja to szanuję. Wybacz ale dla mnie przysłowiowa ustawka ze ślimakiem i kolorowymi blikami w tle to nie jest szczyt fotograficznych możliwości a jednak nie krzyczę że to jest złe i trzeba z tym do ciemni. Staram się zrozumieć autora i oceniać w/g jego kryteriów chyba że zdjęcie naprawdę technicznie leży lub jest kompozycyjnym bałaganem.
Ja wiem że powyższe zdjęcie nie jest najwyższych lotów i we właściwym jest sobie miejscu ale zwracanie komuś uwagi że mu się coś podoba a nie powinno bo mu status na to nie pozwala jest chwytem poniżej pasa. To jak wołanie, głosujcie czerwoni tak jak ja bo inaczej Wam nie przystoi.
Miałem się nie odzywać tutaj w ogóle ale Twój wpis niestety zmusił mnie do tego. Może a nawet na pewno mamy inny sposób postrzegania otoczenia ale nie uprawnia to żadnego z nas do wymagania od innych tego samego.
Mówisz że nic się tu na twarzy nie dzieje, może masz i rację, nie upieram się ale mam taką prośbę, spróbuj tak pobieżnie przeanalizować to zdjęcie:

https://www.fotoferia.pl/photo/248147

i powiedz czy tutaj też się nic nie dzieje?
Zdjęcie również jest mojego autorstwa i również grzeje ławę ciemniową. Pretensji nie mam, natomiast tak jak zawsze chciałbym aby przynajmniej Ci użytkownicy o wysokich statusach potrafili uzasadniać swoje wybory bo w większości nie są one zgodne z arkanami sztuki fotograficznej.
Osobiście nie zależy mi na gwiazdkach i jest mi również obojętne w jakiej galerii zdjęcie się znajdzie choć nie ukrywam że przyjemnie jest jak praca znajduje uznanie. Publikując swoje prace liczę bardziej na konstruktywne uwagi co do kadru, kompozycji, technikaliów a nie na przepchnięcie do GN.

Myślę też że @ robin74r także mógłby uzasadnić słabość tego zdjęcia jak to ujął bo ja jako autor nie bardzo się orientuję o co mu chodzi.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i dobrego światła życzę.

avatar_180
2019-10-16 11:01:36
adamix
Zgloś do moderacji
no tak :) po prostu z pierwszego linku wszystko jest ładnie ułożone i jest przyjemne w odbiorze . Tutaj niestety tak nie jest ... nie jest z wielu przyczyn ... samo ułozenie modelki jest niefortunne chociażby układ rąk . Jedna ginie za udem jest to dość niekorzystne odciecie dloni , czesto się podobne historie zdarzają jak modelka trzyma ręke z tyłu głowy i też dłoni nie widać i wyglada tak jakby reka wbijala sie w glowę i tu jest podobny efekt . Druga dłoń z kolei to rozwiązanie siłowe dość i nienaturalne . Ponadto taki makijaż może się nie podobać .Bez tych kolczyków było by też zapewne lepiej . Można byłoby się postarać o ładne ułożenie włosów skoro jak widać jest to zdjęcie pozowane . Po prostu całe ułożenie sylwetki po prostu nie przemawia . ponadto róznorakie nie opanowane kolory skóry i niekonsekwętne ułożenie plam kolorów i jasnosci w tle . Jeżeli robimy zdjęcia w plenerze to zawsze zwracajmy uwage na tło i jak ono koreluje z modelem bo często widzę ten aspekt jest zupełnie pomijany . Zgadzam się zatem z Acruxem i Robinem
avatar_55653
2019-10-16 12:11:16
gryzzli
Zgloś do moderacji
Ja nie staję w obronie tego zdjęcia, znam jego mankamenty i jak napisałem wolałbym aby w komentarzach wytknąć ew. błędy a nie walić z armaty w użytkownika o wysokim statusie jak to zrobił Rafał bo widzi inaczej niż on. Nie tędy droga. Jestem tu dostatecznie długo aby znać Twoje i wielu innych prace, tak samo Ty wiesz czego ja w nich nie lubię. Tak samo Twoje jak i moje do ciemni wędrują i ja przyjmuję to ze spokojem bo nie o to tu chodzi. Natomiast chciałbym aby użytkownicy tego portalu wykazali więcej zrozumienia dla prac w innym gatunku i nie mówię tutaj tylko o swoich pracach. To co zarzucasz powyższej pracy jest jak najbardziej uwagą słuszną, praca jest w ciemni i nie upieram się aby było inaczej, natomiast pomyśl, może taki był zamysł tej pracy, może chciałem pokazać właśnie światło przesiane przez liście, odbite od kolorowych powierzchni, wiatr który płata figle i włosów których ułożyć nie sposób. To wszystko przecież tworzy obraz tej chwili która została uwieczniona na zdjęciu. Mówisz o pozowaniu, ułożeniu dłoni itd. Toż to młode dziewczątko jest, sfotografowane bez jakiejś konkretnej stylizacji w swojej własnej pozie. Wiem, mogłem tego zdjęcia nie publikować na artystycznym portalu ale chciałem i pokazałem. Chcąc usunąć choćby te wskazane przez ciebie błędy światłocienia, zafarby itd. należałoby zrobić szopowankę w iście Twoim stylu lub skonwertować do B&W tyle że to nie moja bajka i nie o to mi chodziło. Nie żebym się czepiał ale spójrz na swoje pf, od jakiegoś czasu jest równe, gładkie, jednostajne i nudne jak tory tramwajowe. Czy mamy dążyć do takiego celu?

avatar_18
2019-10-16 11:13:28
acrux aff
Zgloś do moderacji
Wyczytałem w postach, że Użytkownicy są sfrustrowani przez błędne głosowanie innych ludzi. Ja popieram wybory innych, bo po to jest demokracja. Nie cierpię jednak, jeśli ktoś kręci afery na portalu z tego powodu. Zdjęcie zostało właściwie skierowane do Ciemni, więc po moim wstępnym dochodzeniu wynika, że ktos po prostu pisze bzdury. I to jest właśnie koleżanka M., która nie po raz pierwszy to robi.

avatar_10085
2019-10-16 11:40:46
meczata
Zgloś do moderacji
Nigdzie nie napisałam, że praca jest doskonała. Napisałam nawet co mz zdaniem w tym zdjęciu dobre nie jest. Wystarczy czytać ze zrozumieniem :)
Nadal uważam jednak, że ta fotografia jest o wiele ciekawsza niż praca z PSa o teksturze, która zachwyciła pana R. :)
Każdy ma prawo do własnego zdania, bo o ile mi wiadomo żyjemy w wolnym kraju. Chyba, że na tym portalu jesteśmy na cenzurowanym ?:)
Pozdrawiam autorze :)
avatar_55653
2019-10-16 11:53:31
gryzzli
Zgloś do moderacji
Również pozdrawiam :)

avatar_180
2019-10-16 12:28:47
adamix
Zgloś do moderacji
nie wiem do jakiego celu chcesz dążyć ... nie sądzę że moje porfolio jest nudne skoro powazne firmy ze mną wspólpracują i doposażają oraz jestem też zapraszany na rózne eventy jako ktoś co ma coś do powiedzenia w tym temacie . Gdyby było nudne to bym tez nie prowadził warsztatów a prowadzę ich najwiecej ze wszystkich . Natomiast rozumiem że nie wszystkim moja droga się musi podobać ... chcę też powiedzieć że niepotrzebna jest ta przepychanka związana z programami graficznymi i zapewniam Ciebie że moje zdjęcia podobają się też przed obróbką i nie jest absolutnie tak że dlatego obrabiam bo nie potrafię wyjsciowo zrobić udanego zdjęcia ... aby było jasne :) Obrobka to wybor kazdego z nas i przepychanki typu ze cos jest lepsze bo zrobione analogiem czy cyfrą czy obrabiane czy nie jest po prostu bezsensu . Tak ja lubię duzo obróbki i szanuję wszystkich tych co jej nie stosują do momentu kiedy nie zaczynają tych wszystkich dyskusji o wyższosci jednego nad drugim ....
avatar_55653
2019-10-16 12:39:25
gryzzli
Zgloś do moderacji
Ja nie o tym i nie do tego dążę. Dla mnie również nie ma znaczenia czym i jak jest zdjęcie zrobione. Mnie się albo podoba albo nie i w takich aspektach poddaję zdjęcia ocenie. Znam Twój dorobek, wiem że z tego żyjesz ale nie mieszajmy komercji z własnymi upodobaniami. Wiem jak się to kończy. Ja uważam temat za zamknięty.
Pozdrawiam.


This page was created in 0.2455849647522 seconds