izis - . . Zdjęcie 222363


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
izis - . . Zdjęcie 222363
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2018-06-01
Odsłon: 9424
Komentarzy: 45
Ocena:
Liczba ferii:81
Analiz: 0
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_9285
izis aff


Kategoria zdjęcia: FAB:Przyroda






 









avatar_10085
2018-06-01 07:55:45
meczata
Zgloś do moderacji
Autor w domu motyle hoduje, czy z doniczką chodzi na łąkę?
Daję taka, bo zdjęcie ładne, ale wolałabym nie oglądać motyli na domowych kwiatkach. Mam duszę przyrodnika i trochę mi się to gryzie:)
avatar_9285
2018-06-01 08:00:21
izis
Zgloś do moderacji
nie...badylek skrzydłokwiata przycięłam do tego celu i poszlam z nim na łąkę. A chciałam zrobić coś innego. Na tej łące te kwiatki takie wyschłe i brzydkie były...więc poszłam na całość ;)

avatar_10085
2018-06-01 08:06:18
meczata
Zgloś do moderacji
Na miniaturce myślałam, że kupę do liścia narobił:)))
Jaj kupę oczywiście:)
Teraz łąki piękne, kwiatów pod dostatkiem. Szachownice pojawią się lada moment. Będzie co focić.
avatar_9285
2018-06-01 08:10:09
izis
Zgloś do moderacji
To foto sprzed 2 lat. Pozdrawiam!

avatar_21549
2018-06-01 11:03:29
elisha
Zgloś do moderacji
.. że niby autorka z gałązką skrzydłokwiatu w jednej ręce aparatem już odpowiednio ustawionym w drugiej czekała aż usiądzie na nim motyl i znacznie pozować do zdjęć :))) , dla mnie to fotomanipulacja , motyle są zbyt płochliwie by uwierzyć w coś takiego ,, ubiegałam się na nimi nie raz nie dwa , i na pewno nie są skore do siadania tam gdzie by się chciało ,na przyniesiony badylek czy kwiat .
avatar_9285
2018-06-01 11:07:44
izis
Zgloś do moderacji
Nie...to na prawdę nie jest fotomanipulacja. Było już późno...o tej porze motyle można brać na ręce nawet (są senne i mało ruchliwe, nie uciekają). Była godzina 20:24 gdy nacisnęłam spust migawki. Ja go nie brałam palcami, aby nie uszkodzić skrzydeł, ale po badylku sobie zawędrował na tej kwiatek.

avatar_9285
2018-06-01 11:09:32
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Nie oszukuję, są tu elementy edycji kreatywnej, ale tło (podwójna ekspozycja). Motylka nie ruszałam - jest na RAWIE, bez fotomontażu. Każdy kto wieczorem fotografuje motyle wie, że można je brać na ręce i dowolnie ustawiać na kwiatku - dla mnie to nic nadzwyczajnego. A polowiec szachownica jest wyjątkowo mało płochliwym motylkiem wieczorową porą. Inny egzemplarz chodził mi po ręku i zasnął ;) Nie wiem jak jest z nimi rano. Nigdy nie fotografowałam o wczesnej porze dnia. Może niech się wypowie Meczata na ten temat.

avatar_626
2018-06-01 11:14:14
mihoolec
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3472
2018-06-01 11:23:12
adestroyer
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_7500
2018-06-01 11:25:10
elwisek88
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21549
2018-06-01 11:27:16
elisha
Zgloś do moderacji
trzymając badylek w ręce motyl sobie po nim spacerował a Ty robiłaś mu zdjęcia trzymając aparat w drugiej dłoni ?? , nie wiem trudno mi sobie to wyobrazić przyznam szczerze , bo był czas gdzie miałam lekkiego hopla na kadry motylowe , ale nigdy nie udało mi się coś takiego , nie wspominając o braniu do rąk nawet o późnej wieczorowej porze , gdzie faktycznie są mniej ruchliwe ale nie aż tak by były tak bezwolne jak to opisujesz ... nie wiem może ja trafiałam na nadpobudliwe ruchowo ;)))
avatar_9285
2018-06-01 14:12:27
izis
Zgloś do moderacji
Dokładnie tak było. To była przygoda!!! Niecodziennie się ma takie spotkanie... teraz marnie to widzę ...na moich łąkach prawie nie widać motyli, jeszcze 2 lata temu było ich sporo.

avatar_3472
2018-06-01 11:28:05
adestroyer
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Droga Elu, 75% zdjęć Natura / Macro to są ustawki. Jeśli zaś chodzi o Mohery w godzinach rannych bardzo (3 - 4) możesz je nawet czochrać bezkarnie za czułkami. :)
avatar_9285
2018-06-01 16:22:49
izis
Zgloś do moderacji
Jest taki fotograf z Pakistanu Yasira Mehmooda, który tworzy piękne kompozycje makro, i tez je ustawia - wiem, bo pytałam. On też je ustawia na badylkach.

avatar_10936
2018-06-01 11:32:07
illuusio
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_21549
2018-06-01 11:36:17
elisha
Zgloś do moderacji
Adestroyer ale tu była wieczorowa pora :))) jak pisze autorka , porannie nie wiem jak się zachowują , wieczorowo nie raz je fotografowałam :) ...że niektóre to ustawki to wiem / nawet takie bez ducha / rzec by można owadziego się też praktykuje ...
nie było by chyba tematu gdyby nie to domowe kwiecie :))
avatar_9285
2018-06-01 14:15:42
izis
Zgloś do moderacji
Mam wiele kadrów z tym motylem i tym badylkiem...może pokazać chętnym, ale bez obróbki ;)

avatar_21983
2018-06-01 11:51:11
assalga
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
oceniam
Polowce są faktycznie bardzo cierpliwymi modelami - i wieczorem, i rano. Natomiast nie generalizowałabym na wszystkie gatunki. Niektóre nie współdziałają o żadnej porze :))
avatar_9285
2018-06-01 14:14:04
izis
Zgloś do moderacji
A ja na kilka polowców takich trafiłam własnie, gdzie przenosiłam je z kwiatka na trawkę - natomiast już z modraszkami nie dało rady tego zrobić - były bardziej płochliwe.

avatar_21972
2018-06-01 11:55:35
damianski
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20238
2018-06-01 12:16:49
fotorom aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_19141
2018-06-01 12:33:07
konczako
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10849
2018-06-01 14:32:31
dzafoto
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10085
2018-06-01 15:25:06
meczata
Zgloś do moderacji
oceniam
Meczata się wypowie:)
Fotografuję motyle zawsze zaraz po wschodzie.W chłodne poranki z rosą można je przenosić gdzie się chce. Wystarczy wyrwać badylek na którym siedzą i posunąć im taki na którym chcemy posadzić. W ciepłe poranki są bardziej ruchliwe.
Szachownice chętnie współpracują, modraszki przy próbie przesadzenia często udają trupa i lecą głową w dól, w głębokie trawy. Chyba,że ktoś za skrzydła je chwyta. Ale takiemu to po łapach się należy:)
Mz domowe kwiatki to mało naturalne miejsce na motyle, stąd ta dyskusja. Chociaż różnie bywa. W tamtym roku obudziłam się ze świetlikiem na pościeli. Już myślałam, że po drugiej stronie jestem. Niesamowite przeżycie:)
avatar_9285
2018-06-01 16:09:09
izis
Zgloś do moderacji
A to dlatego mi gdzieś w trawki wpadały jak trupy, kiedy wyrywałam trawkę wraz z nimi.
A to cwaniaki małe! Czyli nie tylko o wschodzie są uległe, ale podczas zachodu także :)

avatar_9285
2018-06-01 15:56:10
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Znalazłam coś fajnego :)
Foto bez obróbki - wykonywałam je pod światło słoneczne.
Oto polowiec szachownica, też w godzinach wieczornych, ale rok wcześniej wykonane w 2015 (lipiec) - miałam dużo czasu na przekładanie go z kwiatka na kwiatek...nic się nie bał - współpraca była całkiem całkiem ;) ta dłoń jest moja. Oczywiście zdjęcie nieciekawie wykonane, dlatego publikuję je jako ciekawostkę, a nie foto do oceny.
To naturalne zjawisko - choć dla mnie było bardzo przyjemne, że ten motylek tak się ze mną spoufalał :)
https://s33.postimg.cc/yl70i0vxb/wspolpraca.jpg

avatar_1644
2018-06-01 16:42:11
maniak666
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9402
2018-06-01 17:03:28
pellegrino
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3374
2018-06-01 17:40:39
marian aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10843
2018-06-01 17:44:14
wassmar
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10424
2018-06-01 17:44:14
piotrekcoleman
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_965
2018-06-01 18:02:15
adampa
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_743
2018-06-01 19:47:05
akci aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_9285
2018-06-01 19:47:23
izis aff
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
Dodam jeszcze, że skrzydłokwiaty w innych krajach rosną na wolności, w lasach równikowych...to tylko u nas w Europie są doniczkowymi kwiatkami, ale rozumiem wątpliwości, bo faktycznie prawie, że z doniczką wyszłam na łąkę ;) Są takie pory, kiedy nieładne są badylki i trzeba kombinować, żeby jakoś to wyglądało na foto.

avatar_10085
2018-06-01 19:59:25
meczata
Zgloś do moderacji
Obejrzałam podlinkowane zdjęcie. Nierzadko się zdarza,żeby motyl wszedł na rękę w czasie przenoszenia na badylku. Bardzo miłe uczucie.
Każdy autor radzi sobie jak może. Ja nie wsadzam motyli na domowe kwiatki, ale jak kto lubi to przecież jego wybór:)
Znalazłam ostatnio złotooka na folii, na działce. Zrobiłam zdjęcie, ciekawie wyszło. Może kiedyś wystawię, na razie staram się być blisko natury.
avatar_9285
2018-06-01 20:31:33
izis
Zgloś do moderacji
Tu jeszcze jedno z tej "sesji".
https://s15.postimg.cc/y2n0nydbf/wspolpraca6.jpg
...Chętnie obejrzę to foto ze złotookim.

avatar_9619
2018-06-01 21:52:23
hubert_m
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_1355
2018-06-02 11:56:07
iceflower
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_36
2018-06-02 18:17:56
roman_hudzik
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_20457
2018-06-03 20:39:02
vonbitto aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_342
2018-06-04 07:12:59
michal_w aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_10075
2018-06-04 09:02:28
toksuh
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_3472
2018-06-04 10:03:55
adestroyer
Zgloś do moderacji
Nie widzę nic złego w ustawkach, pod warunkiem, że Modele pozostają całe i zdrowe. :)

avatar_4341
2018-06-06 20:26:49
andrzej08 aff
Zgloś do moderacji
oceniam

avatar_28579
2018-06-09 12:07:05
pawb72
Zgloś do moderacji
oceniam


This page was created in 3.1703419685364 seconds