ore - Kasia . . Zdjęcie 263476


Bezprawne wykorzystanie Fotografii jest naruszeniem praw autorskich do niej przysługujących egzekwowanym na drodze sądowej.
ore - Kasia . . Zdjęcie 263476
Statystyki zdjęcia
Data publikacji:2020-03-30
Odsłon: 350
Komentarzy: 29
Ocena: -
Liczba ferii:0
Analiz: 1
Ulubionych: 0
Kontra: 0
Publikacja w FB: TAK
 
Technika wykonania zdjęcia cyfrowe
Format zdjęcia 35 lub mniejszy
avatar_56141
ore

Kasia


Kategoria zdjęcia: FAB:Portret/Stylizacja/Moda






 
avatar_55662
2020-03-30 23:17:35
KeyToo

6 poleceń
1 nie polecam

Do napisania tej krótkiej analizy sprowokował mnie komentarz kol. huberta_m. który idzie w swoim komentarzu całkowicie pod prąd tego, co ja widzę na tym zdjęciu.
A więc raz jeszcze, nieco poszerzając już upubliczniony przeze mnie, szczątkowy tok mojego myślenia:

Praca jest położona na łopatki:
1. Tłem, gdyż "jaki jest koń, każdy widzi". Taki banding w mojej ocenie jest niedopuszczalny. Wypadałoby jednak zadbać o komfort odbiorcy w trakcie oglądania pracy, czego tutaj właśnie przez ten defekt zabrakło. Przecież taka wada techniczna obrazka jest do naprawienia do czego Autora/Autorkę zachęcam na przyszłość.

2. Światłem, gdyż jasna koszula w tym przypadku (czy nawet, jeżeli ona jest wpadająca w róż, to jest nieistotne) postawiła dosyć mocny opór natężeniu światła w tej pracy. Jak na mój odbiór to jest ona mocno konkurencyjna z twarzą modelki, a w niektórych miejscach można powiedzieć nawet o nieuzasadnionym przepaleniu. Na przyszłość albo światło inaczej ukierunkować bym sugerował i z innym natężeniem (najlepiej w połączeniu z odpowiednią pozą) albo zmienić kolor ubrania, jeżeli tego nie uda się osiągnąć.

3. Kadrem. Chodzi mi tutaj o polecenie przez Autora/Autorkę takiego, a nie innego sposobu zapozowania (dopuszczam możliwość, że polecenia nie było, a modelka sama tak zapozowała)
Nieistotne dla odbiorcy jak było, liczy się efekt, o który trzeba zawalczyć. Tak czy siak widzę błąd przy dłoniach, gdyż lewa dłoń ma 4 palce, a dolna dłoń prawie dwa na zasadzie złamanych nożyczek, tworząc wrażenie kikuta, przy takim jej umiejscowieniu za kolanem. Jak na moje oko niefajnie to wygląda na długości od rękawa, aż po same palce prawej ręki modelki.

4. Naturalność ruchu. Dla mnie dotknięcie w tak "mechaniczny" sposób na zasadzie "a teraz weź rękę do góry i dotknij się szyi" nie zdało tutaj egzaminu i to nie ze względu na to, że był to zły pomysł, a na to, że modelka tego nie poczuła, nie zagrała. Tego Autor też mógł dopilnować. Jeżeli nie poczuła to do skutku, aż poczuje, a jak nie poczuje to wypadałoby polecić inne ustawienie. Tak czy siak, zawsze do skutku. To dotknięcie jest sztywne i nienaturalne w mojej ocenie. Nie przekonuje mnie.

Wydaje mi się, że są to główne powody, które nie mogą tej pracy pomóc w wejściu do GN. O pomiętej koszuli nie będę się rozwodził.
Chciałbym powiedzieć na koniec, że modelka jest bardzo urocza i sympatyczna, fajna kolorystyka, jednak to nie są wystarczające argumenty za publikacją.
Jeżeli kol. hubert_m twierdzisz, że tego co napisałem nie ma na tym zdjęciu uważając, że jest to "piękny portret" w całej okazałości to prosiłbym o podanie sensownej argumentacji. Bo tak jakoś dziwnie się czuje w sytuacji, gdy widzę na pustyni fatamorganę, a ktoś mi podpowiada, że to jednak oaza i warto iść w tym kierunku :)

Serdecznie pozdrawiam Autora pracy i czekam na inne rozwiązania.
Zdrówka życzę :)

Kamil

avatar_55662
2020-03-30 21:26:57
KeyToo
Zgloś do moderacji
Tło :(

avatar_6282
2020-03-30 21:29:22
brownsville
Zgloś do moderacji
Dobrze, ze modelka nie widzi tego bandingu w tle, bo nie byloby jej do smiechu :)

avatar_9619
2020-03-30 22:03:40
hubert_m
Zgloś do moderacji
Piękny portret, publikuj.

avatar_9285
2020-03-30 22:09:19
izis aff
Zgloś do moderacji
Nie zgadzam się ...nie jest piękny. Modelka brzydko zaciśnięte ma usta , oczy zezują za bardzo w bok, niekorzystne cięcie nóg (w kolanach), przepalona biel...kompozycja też ciąży na lewo...do tego ten banding, ech...

avatar_9619
2020-03-30 22:24:21
hubert_m
Zgloś do moderacji
Piękna modelka to i kadr piękny.

avatar_25648
2020-03-30 22:42:40
grzegorz_p1
Zgloś do moderacji
Piękna owszem... Lecz potencjał zmarnowany :) i smugi rażą .. już wiem przynajmniej jak fachowo się zowie .... :)

avatar_9619
2020-03-31 11:34:04
hubert_m
Zgloś do moderacji
Przepraszam Autora, że komentarz pod Twoją pracą. Mam nadzieję, że administracja usunie to zdjęcie dając szansę zacząć Autorowi jeszcze raz w cywilizowanym stylu.
Do KeyToo
Już pierwsze zdanie Twojej "analizy" stwierdza fakt iż analizą ta wypowiedź nie jest, lecz czarą hejtu.
I po co to robisz? Zachowałeś się dokładnie jak autor "analizy" z tej pracy https://www.fotoferia.pl/photo/261735 . Myślisz, że teraz nowi Fotoferianie będą chętnie publikować, o ile wogole będą. Użytkownik z podlinkowanej pracy już jest nieaktywny ponad tydzień. Teraz autor przez Twoją niedźwiedzią przysługę nie może usunąć tego zdjęcia z PF, sam dobrze wiesz, że tak to działa. Chciabys sam zacząć tak tutaj jak autor pracy, którą obsmarowałeś - z pewnością Nie. Przez takie zachowanie jest Nas tylko tutaj kilkaset, a mogło by być kilka tysięcy. Choćby ze względów edukacyjnych mogbys się powstrzymać od tej żółci (wiele można się nauczyć od innych) i o niebo ciekawiej zrobiło by się zwiększą liczbą członków, a co za tym idzie większą liczbą prac. Spokojnie mogłeś ująć wady pracy zwylkym komentarzem.
I już tak zupełnie abstrachujac, jak nie możesz wytrzymać, to może warto zacząć analizy od własnych zdjęć. Każdy w swoich zdjęciach powinien dostrzegać najwięcej krytyki.
Co do Twych ostatnich słów, to uszanuj też odmiennosc, każdy ma prawo do innego zdania. "Jeden lubi ogórki drugi ogrodnika córki."
Mi się ta praca podoba, jest w niej dużo sexapil-u, młodzieńczej radości, fajnego uśmiechu i choćby z tych powodów zasługuje na GN.

avatar_9619
2020-03-31 11:42:34
hubert_m
Zgloś do moderacji
Przepraszam za literówki, pisałem w pośpiechu.

avatar_55662
2020-03-31 15:49:05
KeyToo
Zgloś do moderacji
Co za bzdury! Data publikacji tej pracy to 30.03.2020! Jak było w Inferii przed chwilką przecież pamiętam! Gdyby jej nie było to i użytkownicy by się nie wpyowiadali pod nią. Koniec dyskusji, bo ona nie ma zupełnego sensu. A polecaj sobie wszystkie prace jak leci do GN! I przekręcaj kota ogonem tak jak tylko to lubisz!!! I rób dalej popeliniadę z tego portalu!!! Jak ktoś przyszedł nowy nawet i trafił na nieprzychylne komentarze dla swojej pracy oraz nawet na analizę, która jest w zgodzie z tym co widać to jest to dla niego świetna lekcja! To nie facebook!!!
A róbcie sobie co chcecie, mam tego dość.

avatar_55662
2020-03-31 16:08:53
KeyToo
Zgloś do moderacji
Jeszcze jedna rzecz, w Inferii Autor tej pracy był anonimowy, więc nie wiedziałem, że to jest nowy użytkownik!! Przecież to nie ma znaczenia czy nowy czy nie! Bez odbioru.

avatar_1644
2020-03-31 16:23:43
maniak666
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
@hubert_m nie odzywam się ostatnio w zasadzie wcale, ale sprowokowałeś mnie. Nie chrzań proszę głupot,że ilość użytkowników ma jakikolwiek związek z analizami podobnymi do tej zaserwowanej przez andrzej08. Przypomnij sobie awarię-to wtedy mnóstwo ludzi przepadło.I nie wróciło. W powyższej analizie jakoś nie mogę się dopatrzyć żółci, choć to chyba też nie tajemnica,że z jej Autorem często mi nie po drodze wiec trudno o "knowania" mnie posądzać. Chcesz bronić tej pracy-broń masz doń prawo, ale nie pisz głupot.
A już argument "piękna modelka to i kadr piękny"...z czapy kompletnie.

avatar_9619
2020-03-31 16:33:53
hubert_m
Zgloś do moderacji
@KeyToo kłamiesz aż się kurzy, analizę napisałeś jak zdjęcie było już e ciemni, więc dobrze wiedziałeś, że możesz sobie pozwolić na taką a nie inna "analizę", nie ładnie.

avatar_55662
2020-03-31 16:45:17
KeyToo
Zgloś do moderacji
@hubert_m zarzucasz mi kłamstwo. Praca była w Inferii i to dosyć krótko, był moment kiedy pisałem analizę i zajęło mi to trochę więcej czasu aniżeli dwie minuty! Być może w tym czasie spadła do Ciemni. Po napisaniu analizy dopiero to zobaczyłem! Ostatnim komentarzem jaki widziałem był komentarz brownsvilla, czyli ten komentarz pod moim pierwszym pod ta pracą! Następny komentarz zobaczyłem już po opublikowaniu analizy i dopiero wtedy zobaczyłem, że jest już w Ciemni!!! Żal to czytać, rzygać mi się chce na te insynuacje. Jednak życzę Ci wszystkiego najlepszego mimo wszystko, zdrowia przede wszystkim. Nie pisz w moim kierunku już. Temat już zamknąłem!

avatar_55662
2020-03-31 16:49:22
KeyToo
Zgloś do moderacji
krótki wyciąg z analizy:
"Wydaje mi się, że są to główne powody, które nie mogą tej pracy pomóc w wejściu do GN"
!!!!
@hubert_m przeanalizuj sobie teraz w którym momencie ta analiza była pisana!

avatar_9619
2020-03-31 16:58:02
hubert_m
Zgloś do moderacji
maniak666 Witaj. A no niestety ma. A jeszcze Ci powiem, że na początku nie wiele widać, a potem żeby się nie okazało, że to musztarda po obiedzie Chłopie. Lepiej dmuchać na zimne.

avatar_9619
2020-03-31 17:01:46
hubert_m
Zgloś do moderacji
KeyToo - ja dobrze wiem, mnie nie oszukasz. Ja też Cię pozdrawiam i zdrowia życzę i trochę empatii dla nowych członków.

avatar_55662
2020-03-31 17:04:13
KeyToo
Zgloś do moderacji
Nawet gdybym miał złą wolę, co mi się zarzuca, to pytam, gdzie jest zakaz pisania analizy przy pracy, która jest w Ciemni??? Jest taka opcja przecież! Przy każdej pracy, żenada. Analizę zacząłem pisać jeszcze jak była w Inferii!!

avatar_1644
2020-03-31 17:06:05
maniak666
Zgloś do moderacji
@hubert_m pogrążasz się... Niczym taki jeden słowami ,że skoro można iść do sklepu, to można...

avatar_55662
2020-03-31 17:10:05
KeyToo
Komentarz edytowany przez użytkownika
Zgloś do moderacji
@fotoferia
PROSZĘ ADMINISTRACJĘ O WYJAŚNIENIE TEJ SPRAWY. Nie pozwolę na to, żeby mnie tu oczerniano.

avatar_9619
2020-03-31 17:11:01
hubert_m
Zgloś do moderacji
KeyToo - jak by nie było, lepiej dla autora gdyby był to zwykły komentarz, miał by prawo usunąć zdjęcie i zacząć od nowa. A tak choć może nie chciałeś to podciąłeś mu nogi tym wpisem. Szkoda bo pewnie kolejna osoba mniej tutaj. A zdjęcie wcale nie jest takie słabe, fakt ma swoje wady ale i wiele ukrytego piękna w nim również.

avatar_9619
2020-03-31 17:13:38
hubert_m
Zgloś do moderacji
maniak666 wiem co piszę, mnie też to spotkało na początku tutaj, dlatego mogę sobie wyobrazić jak czuję się autor. Brak słów. Dobrze wiesz jak to działa.

avatar_1644
2020-03-31 17:19:06
maniak666
Zgloś do moderacji
Mnie niejednokrotnie wylano na łeb kubeł zimnej wody. Nie tylko tu, choć tu najbardziej zjadliwie. Jak widzisz żyję. I powiem Ci jedno. To było co najlepsze mi się przytrafiło w tym miejscu. Nikt nie mówił że będzie, czy ma być lekko...ochy i achy to nie tu. Im prędzej ktoś sobie to uświadomi, tym lepiej.
Teksty o hejcie-żenujące...

avatar_6282
2020-03-31 17:26:21
brownsville
Zgloś do moderacji
"...jak by nie było, lepiej dla autora gdyby był to zwykły komentarz, miał by prawo usunąć zdjęcie i zacząć od nowa. A tak choć może nie chciałeś to podciąłeś mu nogi tym wpisem..."

Podcinanie nog zaczyna sie wlasnie od pochwal pod pracami, ktore nie sa najlepsze. Zwlaszcza jesli zamiast konkretow pojawiaja sie tylko oble stwierdzenia typu: piekny kadr, modelka itp.
Jesli ktos chce poddac swoje zdjecia ocenie, powinien byc przygotowany na krytyke pozytywna i negatywna.
Zdjecia z kazdej galerii moga byc (i powinny) poddane analizie i lamentowanie jaki to bedzie biedny uzytkownik, bo nie moze go pozniej usunac to lekka przesada. Skoro nie blokujesz komentarzy i analiz pod zdjeciem, to zgadzasz sie na to ze ktos cos wiecej o nim napisze.

avatar_9619
2020-03-31 17:29:37
hubert_m
Zgloś do moderacji
maniak666 - Nie myślę o ochach i achach daruje sobie jednak przykłady, ze względów osobistych, daleko im jednak do kubła z zimną woda, niestety znacznie bliżej im do hejtu, smród pozostał. Przykro mi.

avatar_9619
2020-03-31 17:33:49
hubert_m
Zgloś do moderacji
brownsville Masz rację Tomku i niech tak będzie.

avatar_55662
2020-03-31 18:13:05
KeyToo
Zgloś do moderacji
Dodam jeszcze, że w pośpiechu napisałem błędnie, że ostatnim komentarzem jaki widziałem był komentarz brownsvilla. Oczywiście ostatnim komentarzem jaki wtedy widziałem był komentarz huberta_m, na to też wskazuje pierwsze zdanie mojej analizy. Potem miałem jakiś czas okno wyedytowane z pisaną analizą, trochę mi się z tym zeszło, bo pisałem na raty coś tam robiąc jeszcze w domu przy okazji. Więcej nie mam nic do dodania. Pozdrawiam Wszystkich i życzę wszystkiego dobrego w tym trudnym dla wszystkich okresie.

avatar_55653
2020-04-01 09:29:34
gryzzli
Zgloś do moderacji
Piszę komentarz pomimo że praca już w ciemni i można o niej zapomnieć. Nie głosowałem pod nią bo po prostu trzy dni mnie tutaj nie było i w inferii mnie ominęła. Mz, jak w analizie, praca leży za sprawą światła, kadru, pozy i technikaliów. Jednym słowem znalazła się tutaj gdzie jej miejsce.

avatar_56141
2020-04-05 13:58:31
ore
Zgloś do moderacji
Wystawiają zdjęcie liczyłem na krytykę, tak więc dziękuję za wszelkie komentarze i analizy fachowców z dziedziny fotografii. Mam nadzieję że wasze uwagi pomogą mi obrać dobry kierunek.

avatar_55662
2020-04-08 01:35:56
KeyToo
Zgloś do moderacji
@ore
Witaj Autorze.
Miło mi, że nie podjąłeś decyzji o tym, żeby stąd "uciec" zawczasu, bo nie tędy droga. Ja również publikując tu swoje pierwsze zdjęcia, na wejściu miałem czasami nieprzychylne komentarze, nerwy nie raz puszczały. To nie żadna tajemnica. Swój kierunek to świetna rzecz, swoja droga, swój styl, jak zwal tak zwał. Warto jednak pamiętać przy tym o podstawowych zasadach takich jak poprawne kadrowanie, praca nad oświetleniem, dobry kontakt z modelem/modelką (tak, psychologia w portrecie jest istotną rzeczą) Warto się dowiedzieć też jakie są wady obrazu fotograficznego, w tym przypadku digitala. Nieuzasadnione przepalenia, wymieniany wyżej banding, nadmierne nieuzasadnione winietowanie, nieuzasadniony szum na zdjęciach digital (ziarno jest w analogu) itd... Jest tego sporo, a wiedza na ten temat jest ogólnie dostępna i warto z nią się zapoznać, chociażby po to, żeby w przyszłości idąc swoim "uczuciem" "stylem" potrafić je złamać, jeżeli nadarza się ku temu okoliczność i chęć, bez uszczerbku dla całości obrazu, a nawet go przez to wzbogacając. Nie wykluczam Autorze, że wiesz o tym wszystkim, natomiast na pierwszy rzut na tym portalu poszedł mały kiks, zdarza się.
Co do fachowców... na portalu Fotoferia, jeżeli ktoś ma ochotę napisać coś więcej na temat zdjęcia, czy to w komentarzu, czy w analizie to nie ma żadnego problemu i myślę, że jest to ważna okoliczność, która mocno przyczynia się do tego, że jeszcze tu jestem. To nie jest tak, że piszący analizy tutaj są jakimiś wybitnymi fachowcami, znawcami itd... w każdej dziedzinie fotografii, w ogóle we wszystkim co jest z nią związane. Piszący analizę czy komentarz uczy się. A czego się uczy? Właśnie pisania analizy. Terminy "fachowiec" "mistrz" zostawmy może na boku, bo i do niczego one są tu niepotrzebne. Będąc tu, szybko zauważysz, że (zresztą tak jak w życiu czasami) ktoś kto robi zdjęcia krócej, czasami ma więcej do powiedzenia od tego, kto siedzi w fotografii nie wiadomo ile czasu, a i statusy nie zawsze świadczą o tym, że jest się znawcą konkretnego tematu. Dotyczy to wszystkich włącznie ze mną i Tobą. Na Fotoferii są oczywiście osoby, których analizy czyta się z wielką przyjemnością (polecam przykładowo analizy kol. andrzej08 - wszystkie) Analizy te, dotykając fotografii, wkraczają także na pole psychologii, poezji, historii sztuki... itd. Takie analizy są czasami jak pochodnia w ciemnej jaskini. Mają za zadanie rozświetlić bardziej przypadek danego zdjęcia, zarówno w kierunku pochlebnym dla niego, jak i w kierunku przeciwnym, o ile jest taka możliwość, a nawet konieczność.

Cieszę się Autorze, że podchodzisz do tematu normalnie, po ludzku.

Zachęcam do publikowania następnych prac :) A w związku, z tym, że ja też się uczę pisania analiz i podpatruję innych, nie jest wykluczone, że jeszcze w tym kontekście na siebie trafimy. Niech to działa w obie strony :)

pozdrawiam
Kamil