2015-06-29 21:34:25
Trzeba przyznać, że zdjęcie posiada ogromną ilość walorów technicznych, które sprawiają, że pracę można (należy) wyróżnić i zaliczyć do najlepszych w swojej kategorii.
Główny obiekt w mocnym punkcie. Skupia swoją uwagę subtelnie, delikatnie. Został fantastycznie wkomponowany przez Autora w otaczającą przyrodę, tworząc fantastyczny obraz.
Dwa kolejne elementy, dla mnie najważniejsze w odbiorze to:
1. Połączenie statyczności budowli, z kapitalną, subtelną ale jednak dynamiką chmur i traw. To wyważenie pomiędzy dwoma elementami sprawia, że mimo iż fotografia nie zawiera dużo elementów, odkrywa się ją na nową przy każdym kolejnym otwarciu.
2. Drugi bardzo ważny element, wyróżniający tą pracę to przestrzenność obrazu stworzona zarówno poprzez miejsce z którego wykonana jest fotografia jak kadrowanie.
Zasługuje w 100% na oceny, które się pod tą pracą pojawiły!
Dziękuję
2013-01-22 11:44:55
Mamy przed sobą rewelacyjnie skomponowane zdjęcie.
Myślę, że warto napisać kilka słów, aby inni, którzy zaczynają przygodę z fotografią mogli takich cacuszek oglądać więcej.
Dlaczego zdjęcie jest atrakcyjne?
Ponieważ już na pierwszy rzut oka ZDJĘCIE OPOWIADA HISTORIĘ!
Widzimy fantastycznie ukazany namiot, osadzony dzięki sprzętowi narciarskiemu, co wiele mówi nam o uczestnikach tej wyprawy. Jest ich kilkoro, przyszli w góry z ekwipunkiem niesionym na plecakach. Być może przyszli na nartach, albo zamierzają użyć ich do powrotu.
GDZIE SIĘ WYBIERAJĄ?
Zdjęcie ukazuje nam piękny, monumentalny, górski szczyt. Być może on jest ich celem, być może jakiś inny.
Zdjecie nie ukazuje ludzi. Może jeszcze śpią, może dopiero rozbili obóz i schowali się przed nadchodzącym załamaniem pogody? Tą fotografię można czytać na setki historii i to właśnie jest najpiękniejsze.
Taką kompilację różnych historii możemy tworzyć, dzięki temu że owa fotografia jest świetnie skomponowana. Dwa główne elementy (namiot i szczyt), Autor umieścił w mocnych punktach, uzupełniajac resztę kadru barwnymi plamami dopełniającymi cały kadr.
Piękne barwy, rozpiętość tonalna i jakość fotografi to przyjemność dla oka a historia na niej zawarta przyjemnością dla ducha.
Oczywiście Autorze jestem na tak
Dziękuję
2013-01-22 11:29:56
Autorze,
pomimo tego, że miejsce dobrze mi znane i lubiane niestety chyba nie do końca udało Ci się to zdjecie.
Po pierwsze sytuując modelkę w takim miejscu jak to, aż prosi się o symetrię kadu. tutaj niestety Most się rozjechał.
Druag sprawa do daleki plan. Przepalenia i brak szczegółów powoduje, że odwraca do wzrok od modelki. Niestety dobre skontrolowanie rozpiętości tonalnej fotografii to podstawa.
Jeśli chodzi o oświetlenie modelki to akurat bardzo mi się podoba, ale niestety wykonywanie jej fotografii z dołu to nie był trafiony pomysł. Po pierwsze nikt nie lubi zaglądać modelkom do nosa a po drugie bardzo zapewne urodziwa modelka, straciła wszystkie swoje atuty. Myślę, że twarz pokazana z wyższej perspektywy byłaby bardzo atrakcyjna.
Ujęcie do ponownego wykonanania bo ma potencjał, ale tym razem jestem na nie.
Dziękuję
2012-10-02 14:26:16
Mamy przed oczami zdjecie, które na pozór może być tylko zdjeciem parasola na nadmorskiej plaży. Po bliższym przyglądnięciu się można jednak stwierdzić, że zdjecie jest ciekawsze niż nam się wydaje.
Po 1. Kategoria dziecko. Sama kategoria sugeruje nam, co chciał zaprezentować autor. Każdy z nas będąc dzieckiem chował się pod parasolem, zarówno na plaży jak i podczas deszczu. A dzieci mają do siebie to, że są malutkie i wszystko wokół nich wydaje się ogromne.
Na tym zdjęciu taki ogrom parasola został przedstawiony za pomocą pespektywy. Widzimy tylko odziane w kalosze, małe nogi dziecka.
Po 2. Będąc dzieckiem, wszystko co ogromne potrafi budzić ogromne wrażenie, ale także i przerażenie. Nie raz chowaliśmy się za różnymi rzeczami. Taki mały azyl.
Na tym zdjęciu atmosfera jest ciężka. Ciemne chmury wieszczą zepsucie pogody, a zabieg w ostaci wygładzenia wody może symbolizować jakże charakterystyczną "ciszę przed burzą".
Młody człowiek jednak nie ucieka. Ma przcież swój azyl w postaci parasola i dumnie skierowany twarzą w stronę nadchodzącej wielkiej niewiadomej, stawia czoło temu co nieuniknione.
Zdjęcie interpretacyjnie świetne, technicznie troszkę gorzej, ze względu na kompozycję czy jakość fotografii. Myślę, że brąz będzie ok. Widziałem w GN gorsze fotografie.
Publikuj
Dziękuję
2012-05-11 08:42:10
Na wstępie chciałbym powiedzieć, iż nie zgodzę się z robinem, że są to przeciętne opowieści z Indii. Oczywiście każdy ma prawo do swojego zdania, aczkolwiek uważam, że zdjęcie jest bardzo przemyślane i świetnie technicznie wykonane. Co do opinii, że zestawem który posiada autor " nie można fot spieprzyć" odpowiem MOŻNA, bo nie sprzęt czyni fotografię, a ZAMYSŁ I TALENT fotografa.
Fotografia stworzona przez Autora na pierwszy rzut oka zwyczajna, jednak widać iż dobrze przemyślana. Stworzona z dwóch planów, tworząca wielowątkowość historii i dająca wielkie pole do interpretacji.
Postaci umieszczone w mocnych punktach. Genialnym zagraniem było umieszczenie owych postaci na pierwszym i drugim planie, i co ważniejsze wyeksponowanie ważniejszego planu zarówno perspektywa jak i oświetleniem! Mężczyzna który wyrabia meble z bambusa został przez Autora wspaniale wyeksponowany, światło zagrało fantastycznie. Mało tego Autor dopełnił całą opowieść, poprzez prawidłowe pokazanie nam odbiorcom detali i elementów, z których owe meble są wytwarzane.
Drugi plan lekko przyciemniony, prowokuje do głębszej analizy, sprawia iż fotografia staje się ciekawsza, dynamiczna, przez co dopełnia opowieść, jaką chce nam przekazać Autor.
Całość zamyka piękna kolorystyka, detale na ścianie,ubiór oraz oświetlenie i wzornictwo na podporze.
Od strony technicznej nie mam zarzutów. Piękne, żywe kolory, wspaniała praca oświetlenia, bardzo dobra jakość zdjęcia.
Myślę, iż zdjęcie należy docenić, bo z pozoru proste i zwyczajne, powoduje iż chcemy do niego powracać i za każdym razem odnajdujemy na nim coś nowego. A to właśnie z pozoru proste fotografie bywają tymi, którymi zachwycają się odbiorcy.
PUBLIKUJ!
Dziękuję
2012-05-06 22:25:08
W otchłani Internetu możemy ujrzeć setki, tysiące czy nawet setki tysięy portretów pięknych kobiet. Dlatego nie sztuką jest stworzyć kobiecy portret, ale stworzyć taki, aby zapadał w pamięć i powodował, że powracamy do niego wieokrotnie.
Autor wie, że nawiększe piękno kobiety znajduje się w jej oczach. Modelka o delikatnej i subtelnej urodzie przyciąga wzrok, a jej oczy oddają emocje, tworzą napięcie i sprawiają, że My jako odbiorcy czujemy się jakbyśmy byli elementem jej otoczenia.
Strona techniczna jest kwestią gustu, ale trzeba podkreślić rewelacyjną grę kontrastów!! Cała fotografia jest w jasnej tonacji natomiast elementy ciemne, kontrastowe przyciągają naszą uwagę i podkreślają kobiecość modelki.
Budowanie fotografi poprzez przemyślane i dopracowane szczegóły to znak, że Autor stara się aby fotografia nie tylko była, ale także coś przekazywała i oddziaływała na odbiorcę, a to moim zdaniem należy docenić.
Zmysłowym, delikatnym i PRZEMYŚLANYM kobiecym portretowm mówimy zdecydowane PUBLIKUJ:)
Dziękuję
2012-01-26 10:19:29
Mamy przed oczami zdjęcie, które zostało umieszczone w kategorii fotomontaż. Jest to jeden ze środków artystycznego wyrazu, gdzie tak jak przy fotografii czy malarstwie na ogólne wrażenie składa się wiele elementów, począwszy od ogólnej estetyki i pierwszego wrażenia po detale i szczegóły techniczne, które są kwintesencją pracy nad projektem.
W tym przypadku zdecydowanie można stwierdzić, iż pierwsze wrażenie jest piorunujące! Mało tego. Owa fotografia stworzona w technice fotomontażu, zdaje się być dziełem malarza. Autor ukazuje postać w nietypowej pozie, na tle potężnego, ale i delikatnego drzewa, a to wszystko umieszczone w szarościach.
Nie mamy opisu i nie mamy tytułu, co może sugerować, iż Autor zostawia każdemu decyzje do interpretacji.
Ja odbieram to zdjęcie jako ukazanie kruchości człowieka na ziemi (co ładnie jest podkreślone krzywizną podłoża), oraz potęgi natury do której człowiek zawsze powinien mieć szacunek.
Obraz bez zbędnych dodatków i elementów, w pięknym kadrze. Sztuka
Gratuluję Autorowi i oczywiście moej PUBLIKUJ
2012-01-19 10:59:03
Kategoria w której zostało umieszczone zdjęcie, zobowiązuje Autora do pokazania nam odbiorcom tytułowego "człowieka".
Można to zrobić na wiele sposobów, ale jednym z najlepszych jest umieszczenie go w środowisku i otoczeniu, które pozwoli nie tylko pokazać emocje, ale także opowiedzieć historię poprzez rzeczy, które go otaczają.
Doceniam autorów, którzy zwracają uwagę na tytuł. Tutaj dzięki niemu wiemy na wstępie, że jest to autentyczne wnętrze, w którym żyje przedstawiony na fotografii mężczyzna za co duży plus!
Najpiękniejsze jest to, iż w przypadku nas - odbiorców tych historii może powstać bardzo wiele, co świadczy o sile fotografii.
Zdjecie konkretne, estetyczne bo i minimalistyczne. Światło nawet ciekawe (toszke gubią się szczegóły w cieniach), aczkolwiek mnie osobiście razi obiekt po lewej, przepleciony z metalowymi nogami (pewnie krzesła). Wprowadza troche bałaganu do pozostałej "czystej" części zdjęcia.
Ogólnie zdjęcie mi się podoba i uważam, że w pełni zasługuje na sreberko w GN.
Dziękuję
2012-01-18 15:28:13
W klasycznym ujęciu tzw "Low Key", ma spełniać pewne podstawowe zadanie. Mianowicie ukazać odbiorcy najciekawszy temat zdjęcia "wyciągając" z cieni to co najistotniejsze.
W tym przypadku Autor stosując ową technikę, wydobył na światło (tu chciałoby się dodać dzienne, ale z oczywistego względu tak nie będzie :), dwa głowne tematy, które można rozpatrywać razem jak i osobno.
Otóż zarówno kobieta jak i owad znajdują się w tym samym pomieszczeniu, oświetlone przez śwaitło żarówki. Kobieta porzez swoją pozę wyraża pewne emocje. Domyślam się troszkę żartobliwie, że owad też, bo one zawsze zacieszają na widok światła w nocy:)
Poważnie mówiąc światło żarówki choć jedno, dla obu głownych obiektów stanowi zgoła co innego, dlatego ową fotografię można czytać jako całość jak i jako dwie odrębne historie.
Technicznie, pomimo trudnych warunków oświetleniowych, Autor zachował umiar w ustawieniach swojego sprzetu uzyskując piękną i nostalgiczną zarazem fotografię. Gratuluję!
Dziękuję
2011-11-09 17:53:47
Mamy przed oczami zdjęcie gdzie dominantą są szarości, które w sposób delikatny i subtelny budują nastrój zdjęcia.
Ciało modelki dzieli płynnie tło na dwie faktury. Miękką i subtelną po lewej stronie oraz ostrą i wyrazistą po stronie prawej. Sama modelka zaś wydaje się owe "dwa światy" łączyć, co można zauważyć poprzez ostrą prawą rekę oraz nieostrości choćby włosów.
Sama modelka dodatkowo umieszczona w nieostrościach, zdaje się wybierać "świat" spokoju, delikatności, co fenomenalnie pasuje do jej subtelnej urody.
Od strony technicznej podoba mi sie cięcie u dołu, umieszczenie modelki w kadrze oraz przejścia tonalne.
Razi odrobine trawa w PD.
JA OCZYWIŚCIE JESTEM NA TAK
2011-10-09 00:01:26
Fotografia to dla wielu z nas nie tylko prosty przekaz przy pomocy zdjęć, ale także sztuka. Artyzmm przez który pokazujemy świat w sposób dla nas charakterystyczny.
I jak bardzo często w fotografii ukazywane są rzeczy, których nie dostrzegamy, tak i tutaj Autor zaprezentował prosty element z codziennego życia, który choć wielekrotnie przez nas widziany, bardzo często nie jest doceniany. Widzieć, a widzieć i docenić, to jednak wielka różnica.
Lustrzane odbcie w moim mniemaniu, bardzo często dopełnia całości i daje ogromne pole do interpretacji przedstawionej rzeczywistości.
Ta praca dla mnie jest kompletna, zinterpretowana przez Autora, ale jednocześnie pozwalająca dokonywać własnej interpretacji.
Piękna czerń, która delikatnie stara się zlewać poprzez szarości z cudnie białym tłem. Obraz końcowy jest mocny, wyrazisty a zarazem subtelny i ulotny, bo przecież sekundę później ujęcie mogłobybyć z goła inne.
Kadr, jakość, światło, wszystko na wysokim poziomie.
OGROMNE TAK!
Dziękuję
2011-10-03 12:03:08
To ja się pozwolę odnieść do analizy kolegi. Ja osobiście nie jestem na TAK.
Kadrowanie jest mało atrakcyjne. Góra niepotrzebna, cięcia u dołu troszkę niefortunne.
Co do jarzebiny. Dziewczynka wygląda jakby jej ktoś bez ładu i składu położył jarzębine na głowie (wygląda conajmniej nienaturalnie). To co mnie także razi to te zwiędłe, uschnięte liście w PD. Psują odbiór zdjęcia i odciągaja uwagę.
Brak bieli na zdjęciu, spowodowane jej zaniebieszczeniem, jest najgorszym niedopatrzeniem i dyskwalifikuje to zdjęcie.
Brak ostrości to fakt oczywisty.
Ja jestem na NIE, ale życzę udanych kadrów.
Dziękuję
2011-09-28 16:43:03
Mamy przed oczami, kapitalnej jakości zdjęcie krajobrazu. Zdjęcie, które od samego początku widać, że zostało przez Autora przemyślane.
Mocne punkty wypełnione w piękny sposób detalami, elementami bardzo w swej naturze charakterystycznymi, które nadają klimat i dopełniają tematykę zdjęcia.
Światło zagrało tutaj w fantastyczny sposób, a Autor poprzez dobrze dobrany tytuł, nakierował nas na porę roku i zachęcił do poszukiwania i podziwianie różnego rodzaju kolorów na zdjęciu.
Linia horyzontu, dzieli zdjęcie w przyjemny dla oka sposób.
Warto zwrócić uwagę na szczegóły, jak pięknie wydobyte kamyki wyłaniające się spod czyściutkiej wody, oraz ubarwienie chmur, zapewne przez słońce, które się za nimi skrywa.
Ponieważ lubię przemyślane, dobrze skomponowane zdjęcia jestem zdecydowanie na TAK!
Dziękuję
2011-09-19 00:17:06
Mamy przed oczami zdjęcie, które jako jedno z niewielu pokazuje nam, odbiorcom, że niejednokrotnie najprostsze tematy, mogą zatrzymac nasz wzrok na dłuższą chwilę.
Autor skupił się na rowerkach. Rowerkach, które same w sobie nie są szczególnie fotogeniczne, a już tymbardziej w pojedynkę.
Natomiast kadr i cięcie jakie Autor zastosowałm są wyśmienite! Tworzą piękną kompozycję. Nadają zdjęciu delikatności i spokoju, zwłaszcza w połączeniu z nienaruszoną taflą wody. Takie poprowadzenie linni na fotografii, jest o tyle cenne, że prowadzi wzrok odbiorcy, dzięki czemu bez trudu czytamy ową fotografię.
Chcę tylko dodać, że w dobie tysięcy lustrzanek cyfrowych i miliardów klapnięć migawek, WRÓĆMY DO CZASÓW 36 KLATEK I ZASTANÓWMY SIĘ CO CHCEMY UWIECZNIĆ I JAKĄ HISTORIĘ OPOWIEDZIEĆ.
TAK!
Dziękuję
2011-09-12 11:21:41
Mamy przed oczami zdjęcie, które na pierwszy rzut oka widać, że zostało przemyślane. Przemyślane zarówno pod względem kompozycji jak i oświetlenia.
Wspomniana wyżej gra światła, pozwoliła na stworzenie wspaniałej, ciepłej atmosfery. Dodatkowo bardzo umiejętne operowanie owym światłem, pozwoliło podkreślić nietuzinkową urodę modelki, a także wyeksponować cudowne wnętrze w jakim owe zdjęcie zostało wykonane. Warto zwrócić uwagę na wspaniałe detale od ułożenia dłoni, nóg i stóp aż po niewiarygodnie seksowny wzrok modelki.
Dodatkowo detale, jak odbicie w lustrze, kubek na komodzie które powodują, że zdjęcie staje się ciekawsze, ale nie odciągają jednocześnie wzorku od głównego tematu.
Jedyne co mnie odrobinkę zraziło to lewa strona, gdzie delikatnie widać światło z okna. Można było kurtynkę zasłonić. Niemniej jednak nie ma to większego wpływu na całokształt.
To wszystko składa się na wspaniałą fotografię i oczywiście na duże TAK ode mnie:)
Dziękuję
2011-09-08 17:29:12
Mamy przed oczami zdjęcie, które w jakże dyskretny sposób pokazuje nam jakimi ludźmi jesteśmy.
Lubimy podglądać (zarówno Autor jak i główny temat:)), ale lubimy to robić z miejsc dla nas bezpiecznych. Autor zapewne nie został zauważony, a para która znajduje się na fotogafii, obserwuje z zacisza własnego mieszkania.
Scenka rodzajowa pięknie opowiada. Trójpodział, który wynika z rozkładu okien, czytając fotografię od lewej buduje napięcie, sprawia, że zdjęcie jest bardzo ciekawe.
Dodatkowego smaku nadaje to co się dzieje na drugim planie.
Jak Pan Bóg z góry obserwował nas będzie po wsze czasy, tak i my na jego podbieństwo :)
PUBLIKUJ!
2011-09-07 14:50:55
Już dawno nie spotkałem się z fotografią, która tak mocno i na dłużej przyciąga sobą uwagę.
Mało tego! Mało która powoduje, że gdy przestanie się ją podziwiać, człowiek ciągle o niej myśli i przy najbliższej możliwej okazji do niej powraca.
A TO ŚWIADCZY JUŻ O POZIOMIE ARTYSTYCZNYM ZDJĘCIA! ,
bo niewątpliwie takim jest owe zdjęcie.
Ciepłe barwy, spotęgowane czerwienią, powodują odczucie zmysłowości, bo bez wątpienia piękną, ponętną i zmysłową istotą jest modelka. Otoczenie w jakim została wykonana fotografia, kreuje odczucie wolności i swobody, i zapewne dlatego owy AKT jest taki cudowny!!
Chciałem także zaznaczyć niesamowite muśnięcia ciepłego światła po delikatnej skórze modelki, podkreślające jej urodę i kształty. Majstersztyk!
Oczywiście jestem za i zapewne będzie GW, na co liczę i czego życzę!
2011-09-04 19:41:59
Mamy przed oczami zdjęcie, które od samego początku uderza nas dźwiękami. Dźwiękami, które dla każdego rodzica są najpiękniejszymi na świecie.
Autor w piękny sposób opowiada nam historię narodzin dziecka, które łapiąc pierwszy oddech, krzyczy w piękny sposób zaznaczając swoje miejsce na ziemi.
Umieszczenie w kadrze rąk lekarzy, to kapitalny zabieg zamykający całą historię i ukazujący jak ważną i odpowiedzialną rolę pełnią ci ludzie, przyjmując na świat tak drobną i bezbronną istotę.
Od strony technicznej, zdjęcie dopracowane. Świetne kadrowanie i gra światła pozwala skupić się na najwazniejszych dla zdjęcia detalach.
Piękny reportaż!
Głosować nie mogę ale na duże TAK
Dziękuję
2011-08-15 14:06:12
Mamy przed oczami nieszablonowe, inne niż zazwyczaj, zdjęcie. Autor użył fisha i dokonał tutaj najlepszego wyboru na świecie!! Dlaczego? ...
Pokazywanie ludzi w takich sytuacjach, bardzo często jest niesmaczne, niemiłe, generalnie pewnie nikt z nas by nie chciał, aby ktoś wykonywał mu tego typu zdjęcie.
Autor za pomocą owego szkła dokonał pięknego rodzaju przenośni. Nie narzuca się temu człowiekowi. Ba! Nawet mamy wrażenie, jakby autor podglądał sytuację przez judasza, samemu jednocześnie będąc niewidocznym dla osób postronnych. Dzięki temu my, widzowie, także czujemy się w pewien sposób bezpiecznie, komfortowo, ale zarazem wścipsko jak na sytuację przystało.
Co do techniki, to mi bardzo pasuje kontrastowość zdjęcia, ukazanie najwazniejszych elementów otoczenia, które pięknie dopełniają całości i ulokowują historię w konkretnym miejscu.
Pragne taże dodać (co dla mnie jest bardzo wazne), że Autor przemyślał tytuł, który dopełnia całości, za co duży +
ja głosować nie moge ale jestem na tak, przede wszystkim za to "judaszowe oko:)"
Dziękuję
2011-08-12 23:55:43
Zarzucono mi niedawno, że dokonuje niepotrzebnych analiz i powoduje ze ktos potem nie może usunąć złgo zdjęcia z portfolio bo zdjęcie było tak słabe ze i tak trafiłoby do ciemni.
Tutaj kolega makar dokonał swojej analizy jako pierwszy więc ja się ustosunkuję;]
Nie zgodzę się z Tobą makar. Jeśli ktoś poluje na takiego ptaka (to albo wierzy w swoje umiejętności, albo porywa się z motyka na słońce).
To co widzimy przed oczami, to nie jest zamiar Autora (jak się myle niech mnie poprawi). Według mnie Autor dokonał próby złapania ptaka w locie i na pewno efektem końcowym, miał być piękny ostry ptaszek na rozmazanym tle - niestety tutaj ta sztuka się nie udała.
Autor uznał jednak (że według niego), zdjęcie jest w pewien sposób artystyczne i dlatego postanowił je tutaj pokazać. Ciesze się bo warto mierzyć się z opinią innych.
Mam nadzieję, że Autor się nie pogniewa, ale uważam, iż jest to poprostu nieudana próba, której efekt końcowy może wydawać się "artystycznym zdjęciem".
Dziękuję
Trzeba przyznać, że zdjęcie posiada ogromną ilość walorów technicznych, które sprawiają, że pracę można (należy) wyróżnić i zaliczyć do najlepszych w swojej kategorii. Główny obiekt w mocnym punkcie. Skupia swoją uwagę subtelnie, delikatnie. Został fantastycznie wkomponowany przez Autora w otaczającą przyrodę, tworząc fantastyczny obraz. Dwa kolejne elementy, dla mnie najważniejsze w odbiorze to: 1. Połączenie statyczności budowli, z kapitalną, subtelną ale jednak dynamiką chmur i traw. To wyważenie pomiędzy dwoma elementami sprawia, że mimo iż fotografia nie zawiera dużo elementów, odkrywa się ją na nową przy każdym kolejnym otwarciu. 2. Drugi bardzo ważny element, wyróżniający tą pracę to przestrzenność obrazu stworzona zarówno poprzez miejsce z którego wykonana jest fotografia jak kadrowanie. Zasługuje w 100% na oceny, które się pod tą pracą pojawiły! Dziękuję
Mamy przed sobą rewelacyjnie skomponowane zdjęcie. Myślę, że warto napisać kilka słów, aby inni, którzy zaczynają przygodę z fotografią mogli takich cacuszek oglądać więcej. Dlaczego zdjęcie jest atrakcyjne? Ponieważ już na pierwszy rzut oka ZDJĘCIE OPOWIADA HISTORIĘ! Widzimy fantastycznie ukazany namiot, osadzony dzięki sprzętowi narciarskiemu, co wiele mówi nam o uczestnikach tej wyprawy. Jest ich kilkoro, przyszli w góry z ekwipunkiem niesionym na plecakach. Być może przyszli na nartach, albo zamierzają użyć ich do powrotu. GDZIE SIĘ WYBIERAJĄ? Zdjęcie ukazuje nam piękny, monumentalny, górski szczyt. Być może on jest ich celem, być może jakiś inny. Zdjecie nie ukazuje ludzi. Może jeszcze śpią, może dopiero rozbili obóz i schowali się przed nadchodzącym załamaniem pogody? Tą fotografię można czytać na setki historii i to właśnie jest najpiękniejsze. Taką kompilację różnych historii możemy tworzyć, dzięki temu że owa fotografia jest świetnie skomponowana. Dwa główne elementy (namiot i szczyt), Autor umieścił w mocnych punktach, uzupełniajac resztę kadru barwnymi plamami dopełniającymi cały kadr. Piękne barwy, rozpiętość tonalna i jakość fotografi to przyjemność dla oka a historia na niej zawarta przyjemnością dla ducha. Oczywiście Autorze jestem na tak Dziękuję
Autorze, pomimo tego, że miejsce dobrze mi znane i lubiane niestety chyba nie do końca udało Ci się to zdjecie. Po pierwsze sytuując modelkę w takim miejscu jak to, aż prosi się o symetrię kadu. tutaj niestety Most się rozjechał. Druag sprawa do daleki plan. Przepalenia i brak szczegółów powoduje, że odwraca do wzrok od modelki. Niestety dobre skontrolowanie rozpiętości tonalnej fotografii to podstawa. Jeśli chodzi o oświetlenie modelki to akurat bardzo mi się podoba, ale niestety wykonywanie jej fotografii z dołu to nie był trafiony pomysł. Po pierwsze nikt nie lubi zaglądać modelkom do nosa a po drugie bardzo zapewne urodziwa modelka, straciła wszystkie swoje atuty. Myślę, że twarz pokazana z wyższej perspektywy byłaby bardzo atrakcyjna. Ujęcie do ponownego wykonanania bo ma potencjał, ale tym razem jestem na nie. Dziękuję
Mamy przed oczami zdjecie, które na pozór może być tylko zdjeciem parasola na nadmorskiej plaży. Po bliższym przyglądnięciu się można jednak stwierdzić, że zdjecie jest ciekawsze niż nam się wydaje. Po 1. Kategoria dziecko. Sama kategoria sugeruje nam, co chciał zaprezentować autor. Każdy z nas będąc dzieckiem chował się pod parasolem, zarówno na plaży jak i podczas deszczu. A dzieci mają do siebie to, że są malutkie i wszystko wokół nich wydaje się ogromne. Na tym zdjęciu taki ogrom parasola został przedstawiony za pomocą pespektywy. Widzimy tylko odziane w kalosze, małe nogi dziecka. Po 2. Będąc dzieckiem, wszystko co ogromne potrafi budzić ogromne wrażenie, ale także i przerażenie. Nie raz chowaliśmy się za różnymi rzeczami. Taki mały azyl. Na tym zdjęciu atmosfera jest ciężka. Ciemne chmury wieszczą zepsucie pogody, a zabieg w ostaci wygładzenia wody może symbolizować jakże charakterystyczną "ciszę przed burzą". Młody człowiek jednak nie ucieka. Ma przcież swój azyl w postaci parasola i dumnie skierowany twarzą w stronę nadchodzącej wielkiej niewiadomej, stawia czoło temu co nieuniknione. Zdjęcie interpretacyjnie świetne, technicznie troszkę gorzej, ze względu na kompozycję czy jakość fotografii. Myślę, że brąz będzie ok. Widziałem w GN gorsze fotografie. Publikuj Dziękuję
Na wstępie chciałbym powiedzieć, iż nie zgodzę się z robinem, że są to przeciętne opowieści z Indii. Oczywiście każdy ma prawo do swojego zdania, aczkolwiek uważam, że zdjęcie jest bardzo przemyślane i świetnie technicznie wykonane. Co do opinii, że zestawem który posiada autor " nie można fot spieprzyć" odpowiem MOŻNA, bo nie sprzęt czyni fotografię, a ZAMYSŁ I TALENT fotografa. Fotografia stworzona przez Autora na pierwszy rzut oka zwyczajna, jednak widać iż dobrze przemyślana. Stworzona z dwóch planów, tworząca wielowątkowość historii i dająca wielkie pole do interpretacji. Postaci umieszczone w mocnych punktach. Genialnym zagraniem było umieszczenie owych postaci na pierwszym i drugim planie, i co ważniejsze wyeksponowanie ważniejszego planu zarówno perspektywa jak i oświetleniem! Mężczyzna który wyrabia meble z bambusa został przez Autora wspaniale wyeksponowany, światło zagrało fantastycznie. Mało tego Autor dopełnił całą opowieść, poprzez prawidłowe pokazanie nam odbiorcom detali i elementów, z których owe meble są wytwarzane. Drugi plan lekko przyciemniony, prowokuje do głębszej analizy, sprawia iż fotografia staje się ciekawsza, dynamiczna, przez co dopełnia opowieść, jaką chce nam przekazać Autor. Całość zamyka piękna kolorystyka, detale na ścianie,ubiór oraz oświetlenie i wzornictwo na podporze. Od strony technicznej nie mam zarzutów. Piękne, żywe kolory, wspaniała praca oświetlenia, bardzo dobra jakość zdjęcia. Myślę, iż zdjęcie należy docenić, bo z pozoru proste i zwyczajne, powoduje iż chcemy do niego powracać i za każdym razem odnajdujemy na nim coś nowego. A to właśnie z pozoru proste fotografie bywają tymi, którymi zachwycają się odbiorcy. PUBLIKUJ! Dziękuję
W otchłani Internetu możemy ujrzeć setki, tysiące czy nawet setki tysięy portretów pięknych kobiet. Dlatego nie sztuką jest stworzyć kobiecy portret, ale stworzyć taki, aby zapadał w pamięć i powodował, że powracamy do niego wieokrotnie. Autor wie, że nawiększe piękno kobiety znajduje się w jej oczach. Modelka o delikatnej i subtelnej urodzie przyciąga wzrok, a jej oczy oddają emocje, tworzą napięcie i sprawiają, że My jako odbiorcy czujemy się jakbyśmy byli elementem jej otoczenia. Strona techniczna jest kwestią gustu, ale trzeba podkreślić rewelacyjną grę kontrastów!! Cała fotografia jest w jasnej tonacji natomiast elementy ciemne, kontrastowe przyciągają naszą uwagę i podkreślają kobiecość modelki. Budowanie fotografi poprzez przemyślane i dopracowane szczegóły to znak, że Autor stara się aby fotografia nie tylko była, ale także coś przekazywała i oddziaływała na odbiorcę, a to moim zdaniem należy docenić. Zmysłowym, delikatnym i PRZEMYŚLANYM kobiecym portretowm mówimy zdecydowane PUBLIKUJ:) Dziękuję
Mamy przed oczami zdjęcie, które zostało umieszczone w kategorii fotomontaż. Jest to jeden ze środków artystycznego wyrazu, gdzie tak jak przy fotografii czy malarstwie na ogólne wrażenie składa się wiele elementów, począwszy od ogólnej estetyki i pierwszego wrażenia po detale i szczegóły techniczne, które są kwintesencją pracy nad projektem. W tym przypadku zdecydowanie można stwierdzić, iż pierwsze wrażenie jest piorunujące! Mało tego. Owa fotografia stworzona w technice fotomontażu, zdaje się być dziełem malarza. Autor ukazuje postać w nietypowej pozie, na tle potężnego, ale i delikatnego drzewa, a to wszystko umieszczone w szarościach. Nie mamy opisu i nie mamy tytułu, co może sugerować, iż Autor zostawia każdemu decyzje do interpretacji. Ja odbieram to zdjęcie jako ukazanie kruchości człowieka na ziemi (co ładnie jest podkreślone krzywizną podłoża), oraz potęgi natury do której człowiek zawsze powinien mieć szacunek. Obraz bez zbędnych dodatków i elementów, w pięknym kadrze. Sztuka Gratuluję Autorowi i oczywiście moej PUBLIKUJ
Kategoria w której zostało umieszczone zdjęcie, zobowiązuje Autora do pokazania nam odbiorcom tytułowego "człowieka". Można to zrobić na wiele sposobów, ale jednym z najlepszych jest umieszczenie go w środowisku i otoczeniu, które pozwoli nie tylko pokazać emocje, ale także opowiedzieć historię poprzez rzeczy, które go otaczają. Doceniam autorów, którzy zwracają uwagę na tytuł. Tutaj dzięki niemu wiemy na wstępie, że jest to autentyczne wnętrze, w którym żyje przedstawiony na fotografii mężczyzna za co duży plus! Najpiękniejsze jest to, iż w przypadku nas - odbiorców tych historii może powstać bardzo wiele, co świadczy o sile fotografii. Zdjecie konkretne, estetyczne bo i minimalistyczne. Światło nawet ciekawe (toszke gubią się szczegóły w cieniach), aczkolwiek mnie osobiście razi obiekt po lewej, przepleciony z metalowymi nogami (pewnie krzesła). Wprowadza troche bałaganu do pozostałej "czystej" części zdjęcia. Ogólnie zdjęcie mi się podoba i uważam, że w pełni zasługuje na sreberko w GN. Dziękuję
W klasycznym ujęciu tzw "Low Key", ma spełniać pewne podstawowe zadanie. Mianowicie ukazać odbiorcy najciekawszy temat zdjęcia "wyciągając" z cieni to co najistotniejsze. W tym przypadku Autor stosując ową technikę, wydobył na światło (tu chciałoby się dodać dzienne, ale z oczywistego względu tak nie będzie :), dwa głowne tematy, które można rozpatrywać razem jak i osobno. Otóż zarówno kobieta jak i owad znajdują się w tym samym pomieszczeniu, oświetlone przez śwaitło żarówki. Kobieta porzez swoją pozę wyraża pewne emocje. Domyślam się troszkę żartobliwie, że owad też, bo one zawsze zacieszają na widok światła w nocy:) Poważnie mówiąc światło żarówki choć jedno, dla obu głownych obiektów stanowi zgoła co innego, dlatego ową fotografię można czytać jako całość jak i jako dwie odrębne historie. Technicznie, pomimo trudnych warunków oświetleniowych, Autor zachował umiar w ustawieniach swojego sprzetu uzyskując piękną i nostalgiczną zarazem fotografię. Gratuluję! Dziękuję
Mamy przed oczami zdjęcie gdzie dominantą są szarości, które w sposób delikatny i subtelny budują nastrój zdjęcia. Ciało modelki dzieli płynnie tło na dwie faktury. Miękką i subtelną po lewej stronie oraz ostrą i wyrazistą po stronie prawej. Sama modelka zaś wydaje się owe "dwa światy" łączyć, co można zauważyć poprzez ostrą prawą rekę oraz nieostrości choćby włosów. Sama modelka dodatkowo umieszczona w nieostrościach, zdaje się wybierać "świat" spokoju, delikatności, co fenomenalnie pasuje do jej subtelnej urody. Od strony technicznej podoba mi sie cięcie u dołu, umieszczenie modelki w kadrze oraz przejścia tonalne. Razi odrobine trawa w PD. JA OCZYWIŚCIE JESTEM NA TAK
Fotografia to dla wielu z nas nie tylko prosty przekaz przy pomocy zdjęć, ale także sztuka. Artyzmm przez który pokazujemy świat w sposób dla nas charakterystyczny. I jak bardzo często w fotografii ukazywane są rzeczy, których nie dostrzegamy, tak i tutaj Autor zaprezentował prosty element z codziennego życia, który choć wielekrotnie przez nas widziany, bardzo często nie jest doceniany. Widzieć, a widzieć i docenić, to jednak wielka różnica. Lustrzane odbcie w moim mniemaniu, bardzo często dopełnia całości i daje ogromne pole do interpretacji przedstawionej rzeczywistości. Ta praca dla mnie jest kompletna, zinterpretowana przez Autora, ale jednocześnie pozwalająca dokonywać własnej interpretacji. Piękna czerń, która delikatnie stara się zlewać poprzez szarości z cudnie białym tłem. Obraz końcowy jest mocny, wyrazisty a zarazem subtelny i ulotny, bo przecież sekundę później ujęcie mogłobybyć z goła inne. Kadr, jakość, światło, wszystko na wysokim poziomie. OGROMNE TAK! Dziękuję
To ja się pozwolę odnieść do analizy kolegi. Ja osobiście nie jestem na TAK. Kadrowanie jest mało atrakcyjne. Góra niepotrzebna, cięcia u dołu troszkę niefortunne. Co do jarzebiny. Dziewczynka wygląda jakby jej ktoś bez ładu i składu położył jarzębine na głowie (wygląda conajmniej nienaturalnie). To co mnie także razi to te zwiędłe, uschnięte liście w PD. Psują odbiór zdjęcia i odciągaja uwagę. Brak bieli na zdjęciu, spowodowane jej zaniebieszczeniem, jest najgorszym niedopatrzeniem i dyskwalifikuje to zdjęcie. Brak ostrości to fakt oczywisty. Ja jestem na NIE, ale życzę udanych kadrów. Dziękuję
Mamy przed oczami, kapitalnej jakości zdjęcie krajobrazu. Zdjęcie, które od samego początku widać, że zostało przez Autora przemyślane. Mocne punkty wypełnione w piękny sposób detalami, elementami bardzo w swej naturze charakterystycznymi, które nadają klimat i dopełniają tematykę zdjęcia. Światło zagrało tutaj w fantastyczny sposób, a Autor poprzez dobrze dobrany tytuł, nakierował nas na porę roku i zachęcił do poszukiwania i podziwianie różnego rodzaju kolorów na zdjęciu. Linia horyzontu, dzieli zdjęcie w przyjemny dla oka sposób. Warto zwrócić uwagę na szczegóły, jak pięknie wydobyte kamyki wyłaniające się spod czyściutkiej wody, oraz ubarwienie chmur, zapewne przez słońce, które się za nimi skrywa. Ponieważ lubię przemyślane, dobrze skomponowane zdjęcia jestem zdecydowanie na TAK! Dziękuję
Mamy przed oczami zdjęcie, które jako jedno z niewielu pokazuje nam, odbiorcom, że niejednokrotnie najprostsze tematy, mogą zatrzymac nasz wzrok na dłuższą chwilę. Autor skupił się na rowerkach. Rowerkach, które same w sobie nie są szczególnie fotogeniczne, a już tymbardziej w pojedynkę. Natomiast kadr i cięcie jakie Autor zastosowałm są wyśmienite! Tworzą piękną kompozycję. Nadają zdjęciu delikatności i spokoju, zwłaszcza w połączeniu z nienaruszoną taflą wody. Takie poprowadzenie linni na fotografii, jest o tyle cenne, że prowadzi wzrok odbiorcy, dzięki czemu bez trudu czytamy ową fotografię. Chcę tylko dodać, że w dobie tysięcy lustrzanek cyfrowych i miliardów klapnięć migawek, WRÓĆMY DO CZASÓW 36 KLATEK I ZASTANÓWMY SIĘ CO CHCEMY UWIECZNIĆ I JAKĄ HISTORIĘ OPOWIEDZIEĆ. TAK! Dziękuję
Mamy przed oczami zdjęcie, które na pierwszy rzut oka widać, że zostało przemyślane. Przemyślane zarówno pod względem kompozycji jak i oświetlenia. Wspomniana wyżej gra światła, pozwoliła na stworzenie wspaniałej, ciepłej atmosfery. Dodatkowo bardzo umiejętne operowanie owym światłem, pozwoliło podkreślić nietuzinkową urodę modelki, a także wyeksponować cudowne wnętrze w jakim owe zdjęcie zostało wykonane. Warto zwrócić uwagę na wspaniałe detale od ułożenia dłoni, nóg i stóp aż po niewiarygodnie seksowny wzrok modelki. Dodatkowo detale, jak odbicie w lustrze, kubek na komodzie które powodują, że zdjęcie staje się ciekawsze, ale nie odciągają jednocześnie wzorku od głównego tematu. Jedyne co mnie odrobinkę zraziło to lewa strona, gdzie delikatnie widać światło z okna. Można było kurtynkę zasłonić. Niemniej jednak nie ma to większego wpływu na całokształt. To wszystko składa się na wspaniałą fotografię i oczywiście na duże TAK ode mnie:) Dziękuję
Mamy przed oczami zdjęcie, które w jakże dyskretny sposób pokazuje nam jakimi ludźmi jesteśmy. Lubimy podglądać (zarówno Autor jak i główny temat:)), ale lubimy to robić z miejsc dla nas bezpiecznych. Autor zapewne nie został zauważony, a para która znajduje się na fotogafii, obserwuje z zacisza własnego mieszkania. Scenka rodzajowa pięknie opowiada. Trójpodział, który wynika z rozkładu okien, czytając fotografię od lewej buduje napięcie, sprawia, że zdjęcie jest bardzo ciekawe. Dodatkowego smaku nadaje to co się dzieje na drugim planie. Jak Pan Bóg z góry obserwował nas będzie po wsze czasy, tak i my na jego podbieństwo :) PUBLIKUJ!
Już dawno nie spotkałem się z fotografią, która tak mocno i na dłużej przyciąga sobą uwagę. Mało tego! Mało która powoduje, że gdy przestanie się ją podziwiać, człowiek ciągle o niej myśli i przy najbliższej możliwej okazji do niej powraca. A TO ŚWIADCZY JUŻ O POZIOMIE ARTYSTYCZNYM ZDJĘCIA! , bo niewątpliwie takim jest owe zdjęcie. Ciepłe barwy, spotęgowane czerwienią, powodują odczucie zmysłowości, bo bez wątpienia piękną, ponętną i zmysłową istotą jest modelka. Otoczenie w jakim została wykonana fotografia, kreuje odczucie wolności i swobody, i zapewne dlatego owy AKT jest taki cudowny!! Chciałem także zaznaczyć niesamowite muśnięcia ciepłego światła po delikatnej skórze modelki, podkreślające jej urodę i kształty. Majstersztyk! Oczywiście jestem za i zapewne będzie GW, na co liczę i czego życzę!
Mamy przed oczami zdjęcie, które od samego początku uderza nas dźwiękami. Dźwiękami, które dla każdego rodzica są najpiękniejszymi na świecie. Autor w piękny sposób opowiada nam historię narodzin dziecka, które łapiąc pierwszy oddech, krzyczy w piękny sposób zaznaczając swoje miejsce na ziemi. Umieszczenie w kadrze rąk lekarzy, to kapitalny zabieg zamykający całą historię i ukazujący jak ważną i odpowiedzialną rolę pełnią ci ludzie, przyjmując na świat tak drobną i bezbronną istotę. Od strony technicznej, zdjęcie dopracowane. Świetne kadrowanie i gra światła pozwala skupić się na najwazniejszych dla zdjęcia detalach. Piękny reportaż! Głosować nie mogę ale na duże TAK Dziękuję
Mamy przed oczami nieszablonowe, inne niż zazwyczaj, zdjęcie. Autor użył fisha i dokonał tutaj najlepszego wyboru na świecie!! Dlaczego? ... Pokazywanie ludzi w takich sytuacjach, bardzo często jest niesmaczne, niemiłe, generalnie pewnie nikt z nas by nie chciał, aby ktoś wykonywał mu tego typu zdjęcie. Autor za pomocą owego szkła dokonał pięknego rodzaju przenośni. Nie narzuca się temu człowiekowi. Ba! Nawet mamy wrażenie, jakby autor podglądał sytuację przez judasza, samemu jednocześnie będąc niewidocznym dla osób postronnych. Dzięki temu my, widzowie, także czujemy się w pewien sposób bezpiecznie, komfortowo, ale zarazem wścipsko jak na sytuację przystało. Co do techniki, to mi bardzo pasuje kontrastowość zdjęcia, ukazanie najwazniejszych elementów otoczenia, które pięknie dopełniają całości i ulokowują historię w konkretnym miejscu. Pragne taże dodać (co dla mnie jest bardzo wazne), że Autor przemyślał tytuł, który dopełnia całości, za co duży + ja głosować nie moge ale jestem na tak, przede wszystkim za to "judaszowe oko:)" Dziękuję
Zarzucono mi niedawno, że dokonuje niepotrzebnych analiz i powoduje ze ktos potem nie może usunąć złgo zdjęcia z portfolio bo zdjęcie było tak słabe ze i tak trafiłoby do ciemni. Tutaj kolega makar dokonał swojej analizy jako pierwszy więc ja się ustosunkuję;] Nie zgodzę się z Tobą makar. Jeśli ktoś poluje na takiego ptaka (to albo wierzy w swoje umiejętności, albo porywa się z motyka na słońce). To co widzimy przed oczami, to nie jest zamiar Autora (jak się myle niech mnie poprawi). Według mnie Autor dokonał próby złapania ptaka w locie i na pewno efektem końcowym, miał być piękny ostry ptaszek na rozmazanym tle - niestety tutaj ta sztuka się nie udała. Autor uznał jednak (że według niego), zdjęcie jest w pewien sposób artystyczne i dlatego postanowił je tutaj pokazać. Ciesze się bo warto mierzyć się z opinią innych. Mam nadzieję, że Autor się nie pogniewa, ale uważam, iż jest to poprostu nieudana próba, której efekt końcowy może wydawać się "artystycznym zdjęciem". Dziękuję